וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קראו לכם הודעות בנייד? זו לא פגיעה בפרטיות

פסק דין שהתקבל בבית משפט השלום בתל אביב, על רקע סכסוך עסקי בין שני שותפים, קבע: קריאת הודעות טקסט בתום לב לא מפרה את חוק הגנת הפרטיות

אילוסטרציה. ShutterStock
קראתם הודעות טקסט של חברים שלכם? לא בטוח שזו פגיעה בפרטיות/ShutterStock

הצצה בתום לב להודעת טקסט בטלפון נייד של אדם אחר איננה נחשבת לפגיעה בפרטיות. כך קבע באחרונה בית משפט השלום בתל אביב, במסגרת תביעה על רקע סכסוך עסקי.

מכתב התביעה עולה כי שני שותפים - האחד עוסק בייצור אבן שיש והשני בהפצה - חתמו על הסכם בלעדיות לפיו התוצרת תימכר אך ורק על ידי המפיץ. בתמורה לכך, הוא התחייב לספק הזמנות בסך מיליון דולר בשנה. במהלך אחד המפגשים ביניהם שכח היצרן, בעל המפעל, את משקפיו - וביקש מהמפיץ, הנתבע, לעזור לו בקריאת הודעות טקסט מהנייד. בשלב מסוים הוא יצא מהחדר בחיפוש אחר משקפיו והמכשיר נשאר בידיו של שותפו, שנדהם לגלות כי בעל המפעל פנה ללקוחות מאחורי גבו.

עוד בוואלה! חדשות:
תקלה בתשלום בכרטיסי אשראי בבתי עסק בכל הארץ
סוכל ניסיון חיסול: 8 אנשי ארגון פשע נעצרו
ה"עילוי" שהסתבך: עלייתו ונפילתו של הרב פינטו

בעל חברת ההפצה מיהר לתעד את ההודעות, הגיש תביעה נגד בעל המפעל בגין הפרת הסכם ההפצה הבלעדי וצירף את המסרונים כראיה. תחילה הגיש בעל המפעל בקשה לפסילת המסרונים כראיות, בטענה כי מדובר למעשה בהאזנת סתר, אולם בית המשפט דחה זאת. בעקבות החלטה זו, הוגשה לבית המשפט השלום בתל אביב תביעה לפי חוק הגנת הפרטיות, בטענה כי ההצצה להודעות מפרה חוק זה.

שופטת בית משפט השלום בתל אביב, רונית פינצ'וק-אלט, קיבלה את טענות הנתבע, שיוצג בידי עו"ד שלומי הדר ממשרד רונאל פישר, נרי ושות'. היא קבעה כי מעצם ההרשאה הראשונית להציץ במכשיר, אישר התובע כי הנתבע יכול לצפות בתוכן השמור בו. השופטת אף חייבה את התובע בהוצאות משפט בסך 20 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully