וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות ילדי זרים מחכים לאישור: "ישראלים לכל דבר"

לאחר שביום שלישי קיבלו 221 ילדי מהגרי עבודה מעמד קבע בישראל, משפחות רבות עדיין ממתינות במתח לטלפון המיוחל ממשרד הפנים. אזרח ניגריה: "מעבירים זמן עד לשיחה הגורלית"

צילום: גדעון צנטנר, עומר מירון, דניאל בוק, אבי כהן, עריכה: מתן חדד

ביום שלישי האחרון, בתום שלוש שנים וחצי של המתנה מייגעת, קיבלו 221 משפחות זרים את ההודעה המשמחת ממשרד הפנים בדבר הענקת מעמד קבע בישראל לילדיהם, בהתאם להחלטת הממשלה מאוגוסט 2010 על מתן מעמד לילדי מהגרי עבודה. ואולם, עשרות משפחות, שטרם קיבלו מענה לבקשת המעמד שהגישו, עדיין שרויות במתח רב ומצפות לקבל את ההודעה שתבשר להן על סופו של התהליך.

"מיום הגשת הבקשה אנו נמצאים במתח גדול, כשיש תקופות שאנחנו פשוט מנסים להעביר את הזמן עד לשיחת הטלפון הגורלית. אני מקווה שהבשורה מיום שלישי מעידה שהיום הזה קרוב מאוד", אמר וינסנט אוזומה, אזרח ניגריה, ואביה של יוסטס, שביום אישור החלטת הממשלה הייתה בגן חובה, והיום הינה תלמידה בכיתה ג'.

וואלה! חדשות - הסיפורים החמים:
נשיא הפרלמנט האירופי "הופתע ונפגע" מישראל
ה"עילוי" שהסתבך: עלייתו ונפילתו של הרב פינטו
המטיילות נהרגו בבוליביה, המשפחות דורשות פיצוי

רותם אילן, רכזת פרויקט "ילדים ישראלים", עם ג'ילין, שנולדה בישראל, וקיבלה מעמד תושבות כחלק מהחלטת הממשלה. עמית צינמן, מערכת וואלה! NEWS
רוב הבקשות שאושרו הם של ילדים שנולדו בישראל. רותם אילן מהאגודה לזכויות האזרח עם ג'ילין, ילידת ישראל שקיבלה מעמד קבע/מערכת וואלה! NEWS, עמית צינמן

רוב הבקשות שאישר השבוע שר הפנים, גדעון סער, הם של ילדים שנולדו בישראל, ועלו לכיתה א' או לכיתה גבוהה יותר ביום החלטת הממשלה. אולם, חלק מהבקשות שאושרו כוללות גם ילדים שלמדו בגן חובה ביום קבלת ההחלטה, עובדה שמותירה תקווה בלבו של וינסנט כי לבסוף תאושר גם בקשת המעמד של בתו.

"במקרה שלנו ושל משפחות נוספות מדובר בהחלטה גורפת שעל שר הפנים לקבל, באשר לאישור בקשות של ילדים שהיו בגן חובה ביום קבלת החלטת הממשלה, מה שהופך את ההמתנה לקשה יותר כי עדיין יכולים לומר לנו שהבקשה נדחתה, ואז ניאלץ לעזוב את ישראל אחרי שנים ארוכות", אמר. "אני יודע שהיו משפחות שקיבלו אישור, כך שאני מקווה שהבקשה אושרה וההמתנה עכשיו לא תהיה ארוכה אלא רק עד שיגיעו לשם שלנו ברשימה".

החלטת הממשלה בדבר הענקת מעמד לילדי הזרים, על בסיס קריטריונים שקבעה ועדה בין-משרדית, התקבלה באוגוסט 2010. במהלך אותו חודש הוגשו למשרד הפנים 701 בקשות. רק בינואר 2012, אחרי המתנה של למעלה משנה, במהלכה נותרו במעמד לא-חוקי, הודיע שר הפנים דאז אלי ישי כי 350 בקשות עומדות בקריטריונים. 118 בקשות נדחו, והצטרפו ל-65 בקשות שנדחו על הסף במועד ההגשה. עוד 260 בקשות הועברו לוועדת חריגים, כשביום שלישי, כאמור, הודיע משרד הפנים על אישור 221 בקשות נוספות של ילדים בגילאי שמונה עד 23.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
פתיחת שנת הלימודים בבית הספר ביאליק-רוגוזין ספטמבר 2010. אורי לנץ
"מתפללים לחדשות טובות". ילדי מהגרים בבית הספר "ביאליק-רוגוזין" בתל אביב/אורי לנץ

גם משפחתה של כריסטינה (שם בדוי) בת ה-12 מגאנה ממתינה לקבלת שיחת הטלפון המיוחלת ממשרד הפנים. מעמד ההורים רלוונטי אף הוא להחלטה, כשאם אלו נכנסו לישראל בצורה בלתי חוקית הדבר ימנע קבלת מעמד מהילד. בשל העובדה כי קיים חשד כזה בנוגע להוריה של כריסטינה, חוששים בני המשפחה מהתשובה שיקבלו ועל כן ביקשו שלא להזדהות בשמם.

"הגשנו את הבקשה ב-2010 והתבקשנו להשלים מסמכים כי הייתה בעיה עם החומר שהגשנו", סיפרה אם המשפחה. "הסטטוס שלנו לא ברור כי אני נכנסתי לארץ כתיירת אך בעלי הגיע שנה אחריי, והיו טענות שונות לגבי כניסתו. כשהצגנו את כל המסמכים הפקיד אמר שהכול נראה בסדר, אז אני מקווה שבקרוב נשמע מהם".

"כל ערב אני מתפללת לחדשות טובות כדי שבנותיי יוכלו לחיות חייהן כמו כל ילד ישראלי", הודתה. "הן ישראליות לכל דבר ולא הייתי רוצה לנתק אותן מהחיים היחידים שהן מכירות. זה הליך ארוך, אך כל יום שעובר אני מנסה להתעודד ולומר שזה סימן טוב. נאחזים בכל מה שאפשר במצב הזה".

לפניות לכתבת דנה ויילר-פולק - danawp@walla.com

(עדכון ראשון: 21:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully