וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטיילות נהרגו בבוליביה, המשפחות דורשות פיצוי

12.2.2014 / 20:29

שנה וחצי לאחר מות יקירותיהן בתאונה במדבריות המלח, הגישו משפחותיהן של כלנית ננקין ודורית זניר תביעה בסך 6 מיליון שקלים מהחברה שארגנה את הטיול. "המדריך זנח את הזירה"

דורית זניר בת 54 מראש העין נהרגה בתאונת דרכים בבוליביה. שלומי גבאי
נהרגה במקום. דורית זניר/שלומי גבאי

בני משפחתן של כלנית ננקין, 45, ודורית זניר, 54, שנהרגו בתאונת דרכים בטיול ג'יפים בבוליביה ביולי 2012, הגישו תביעה בסך שישה מיליון שקלים נגד "חברת אקו טיולי שטח בע"מ", המדריך וחברת הביטוח "הכשרת הישוב" - על חלקן באסון. בין היתר נטען כי הנהגים בשיירת הג'יפים לא שמרו על מרחק סביר ביניהם כפי שמתבקש בתנאי השטח - דבר שתרם לכאורה לתאונה, ושאחריה אף "סולפו ראיות".

עוד בוואלה! חדשות:
הרב יאשיהו פינטו יואשם במתן שוחד לקצין משטרה
צעיר בן 21 טבע למוות במאגר מים ליד ירושלים
הותר לפרסום: "דקירת" הקצין נועדה להפליל עבריינים

ביולי 2012 יצאו השתיים לטיול המאורגן שכלל ביקור בבוליביה, אקוודור ופרו שבדרום אמריקה, יחד עם 13 מטיילים נוספים. ננקין, עבדה כגננת בגן רמז ברמלה, וציפתה לטיול זמן רב, ואילו זניר, מחנכת ויועצת חינוכית בבית ספר תיכון בפתח תקווה ואם לשניים, הייתה אישה שאהבה לטייל ברחבי העולם.

על פי כתב התביעה, במהלך נסיעה במדבריות המלח של בוליביה, הג'יפ בו נסעו השתיים התהפך לאחר שהנהג המקומי איבד עליו שליטה. התובעים ציינו שאובדן השליטה נבע הן מתנאי השטח הבעייתיים וגם משום שהנהג היה מאחורי ההגה שמונה שעות ברציפות. בעקבות ההתהפכות, עפו ממנו כל יושבי הג'יפ. זניר נהרגה במקום וננקין נלכדה מתחת הרכב למשך 20 דקות במהלכן איבדה את הכרתה. כשהגיעו כוחות ההצלה לא נותר להם אלא לקבוע את מותה.

כלנית ננקין בת 45 ממודיעין נהרגה בתאונת דרכים בבוליביה.. צילום רפרודוקציה שלומי גבאי באדיבות המשפחה., שלומי גבאי
נלכדה מתחת לגלגלי הג'יפ ואיבדה את הכרתה. כלנית ננקין/שלומי גבאי, צילום רפרודוקציה שלומי גבאי באדיבות המשפחה.

עוד עולה מכתב התביעה כי הציוד שהועמס על הג'יפים הכביד על תנועת כלי הרכב ותרם גם הוא לתאונה. מדריך הטיול, שהיה בג'יפ שעמד בראש השיירה, לא היה מודע לאסון שהתרחש - כך נטען. לפי התביעה, לו היה ער להתרחשויות, היה יכול לבצע החייאה בכלנית סמוך למועד התאונה, ולא חצי שעה אחריה, כפי שהתרחש בפועל.

לאחר התאונה, ניסה המדריך להזעיק כוח אווירי שיסייע בטיפול בשתי הנשים, אך לא הצליח, ובעקבות העדר ציוד נדרש, גם הרופא שהיה במקום לא הצליח לסייע לטיפול בהן כראוי. עוד נאמר, כי המדריך עזב את המקום בטרם החילוץ והצטרף לשאר השיירה. רק בשעות הערב, שעות לאחר התאונה, הגיע מטוס חילוץ למקום - אך היה זה מאוחר מדי.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

"הוסתר מידע אודות נסיבות התאונה"

כשקרוביהן של הנספות ביקשו לקבל מידע על נסיבות התאונה, חברת "אקו טיולי שטח" סירבה לספק תשובות, כך נטען, וכאשר סיפקו אותו, הוא היה "חלקי ומגמתי על ידי סילוף העובדות, ותוך רדיפת בצע לרווחים כלכליים בלבד". בעקבות כך, נכתב בתביעה, נאלצו בני המשפחה להוציא סכום כסף גדול בניסיון להבין מה קרה ברגעים האחרונים לחיי יקירותיהם.

מדבר המלח הסלאר, בוליביה. ShutterStock
התאונה אירעה בזמן נסיעה במדבריות המלח של בוליביה הסלאר/ShutterStock

לדברי התובעים, "כתוצאה ישירה ממעשיהם ומחדליהם החמורים של הנתבעים, נגדעו באבחה אכזרית חייהן של שתי נשים באמצע חייהן, בשיא פריחתן, אשר רצו ויכלו להמשיך לחיות שנים רבות טובות ומופלאות בחיק משפחותיהן ויקיריהן".

לדברי עו"ד כרמי בוסתנאי, בא כוחם של התובעים, ילדיה של זניר זכאים לפיצוי על מות אמם. עוד הוסיף כי לא היו אמצעים בזירה "להציל את השתיים ממוות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully