וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ על השוויון בנטל: "על הזכות לשרת צריך להילחם"

בטקס סיום קורס קצינים התייחסו הרמטכ"ל וראש הממשלה לנושא המעורר דיון ציבורי. נתניהו: "רוצה לראות ייצוג שוויוני יותר של כל חלקי החברה". גנץ: "קורא לכולם לתת את חלקם"

צילום: שי מכלוף, עריכה: יותם בן-דוד

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, התייחסו היום (שלישי) לסוגיית השוויון בנטל בגיוס לצה"ל, המעורר סערה בימים אלה, בטקס סיום קורס קצינים בבה"ד 1. "אתם, קציני וקצינות צה"ל, באים מכל חלקי הארץ ומכל חלקי העם. אני רוצה לראות על מגרש המסדרים הזה ייצוג שוויוני יותר של כל חלקי החברה שלנו. זה נכון וצודק לכולם, ואנחנו פועלים בכיוון זה בימים אלה", אמר נתניהו.

הרמטכ"ל התייחס אף הוא בצורה עמומה לנושא: "אנו בצה"ל גאים לשאת בנטל השליחות הזו. מכאן ראוי שישמע הציבור בישראל את הקריאה לכל בני הנוער לקום ולשרת את מולדתם". גנץ ניצל את הבמה כדי לקרוא לבני הנוער "מכל מגזרי וגווני החברה הישראלית" לתת את חלקם. "בציבור נקרא הדיון הזה 'השוויון בנטל'. אנו קוראים לו הזכות לשרת, ועל הזכות הזו צריך להילחם", אמר גנץ.

עוד על סוגיית השוויון בנטל:
ח"כ שקד: "הוועדה לא תהיה חותמת גומי של הצבא"
דיל? החרדים "הצילו" ישיבות ההסדר מהארכת השירות
בג"ץ: לא לתקצב חרדים שלא התגייסו לצה"ל

בנימין נתניהו ובני גנץ בטקס סיום קורס חובלים. דרור עינב
תגובות עמומות לסוגייה הבוערת. נתניהו וגנץ/דרור עינב

הדברים באו על רקע הדיון סביב סוגיית השירות, לאחר שאתמול אישרה הוועדה לשוויון בנטל, בראשות ח"כ איילת שקד, לקצר את שירות החובה לבנים בצה"ל בארבעה חודשים, מ-36 ל-32 חודשים, זאת בעוד ששירותם של בני ישיבות ההסדר הציוניות יישאר באורך של 17 חודשים, ולא יוארך ל-24 חודשים כפי שהציעו חברי הכנסת עמר בר לב (העבודה), אלעזר שטרן (התנועה) ועפר שלח (יש עתיד). גם שירות הנשים נותר לפי שעה באורך של 24 חודשים לאחר שהוועדה דחתה את ההצבעה להאריך אותו לשבוע הבא.

במערכת הביטחון זעמו על קיצור השירות, וטענו כי על חברי הוועדה היה לפעול על פי המתווה המקורי שגובש בוועדה בראשות השר יעקב פרי, שבו נקבע כי קיצור שירות הגברים ייעשה רק בצמוד להארכת השירות לנשים, כדי למנוע פערים גדולים במצבת כוח האדם בצבא. שר הביטחון משה יעלון אף צפוי לבקש הצבעה חוזרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully