וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה לא שככה: מבקשי מקלט יפגינו מול משרד הפנים

מבקשי המקלט מאפריקה ממשיכים בצעדי המחאה נגד מדיניות הממשלה. "הכוונות לשבור את רוחנו ולגרום לנו 'לעזוב מרצון' - רעות ואכזריות", מסרו מנהיגי המחאה. "נמשיך להיאבק"

צפו במחאה מול משרד הפנים:

LIVE

(צילום: טל אנגלנדר)

הפגנת הפליטים מתחדשת בגן לוינסקי, תל אביב. ינואר 2014. דרור עינב
קוראים לבחון את בקשות המקלט שלהם. מפגינים בגן לוינסקי בתל אביב, בשבוע שעבר/דרור עינב

מאבק מבקשי המקלט מאפריקה נמשך, והם יפגינו בצהריים (שלישי) מול משרד הפנים בתל אביב במחאה על מדיניות הממשלה בעניינם. מבקשי המקלט קוראים לביטול החוק למניעת הסתננות במסגרתו הם נשלחים למתקן חולות בגנב, ומבקשים כי המדינה תבדוק את בקשות המקלט שלהם ותעניק להם זכויות אדם בסיסיות.

"כוונות הממשלה לשבור את רוחנו ולגרום לנו 'לעזוב מרצון' הן כוונות רעות ואכזריות", מסרו מנהיגי המחאה. "אף אחד לא בודק מה עלה בגורלם של מי שנאלצו לעזוב את ישראל בחודשים האחרונים מתוך ייאוש ופחד מהצפוי. עונשם של פושעים נקצב, אך אותנו מכניסים לכלא בלי שנדע מתי נצא משם ובלי שביצענו כל פשע. הכליאה בחולות נועדה להתיש ולייאש אותנו, אך אנו לא נתייאש. אנו למודי סבל של שנים רבות ועכשיו ממשלת ישראל היא שלוחצת מכבידה ומכאיבה. אנו נמשיך להיאבק למען חופש וזכויות אדם בסיסיות".

עוד על מחאות מבקשי המקלט:
מבקשי המקלט יפגינו 3 ימים: "נמשיך עד שיהיה פתרון"
רק שליש ממבקשי המקלט שזומנו התייצבו במתקן חולות
שיא ביציאה מרצון: 600 מבקשי מקלט יעזבו החודש

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הפגנה של נשים מבקשות מקלט מאפריקה מגינת לוינסקי לשגרירויות בתל אביב, 15 בינואר 2014. יותם רונן
הפגנה של מבקשות מקלט וילדיהן בתל אביב, בחודש שעבר/יותם רונן

בשבוע שעבר הפגינו מבקשי המקלט במשך שלושה ימים בגן לוינסקי שבדרום תל אביב, ולא שבו לבתיהם. "המחאה לא נעצרה, היא נמשכת ותימשך עד שיהיה פתרון", אמר מותסים עלי, מבקש מקלט מדרפור ואחד ממנהיגי המחאה. "המצב שלנו נותר כשהיה והפך אף גרוע יותר כי שלחו אנשים רבים לחולות ורבים חוששים מקבלת הזימון. אנחנו יודעים שהמצב לא ישתנה ביום אחד או ביומיים, ולכן נמשיך עד שיהיה פתרון, כי ברור לנו שיהיה כזה. יש לנו תכניות גדולות גם להמשך".

עלי עצמו קיבל זימון למתקן חולות לפני כשבועיים, דבר שלטענת מארגני המחאה נתפס כניסיון של המדינה להחליש את פעילותם. "אני אמור להתייצב בחולות בעוד כ-20 יום, ובינתיים אני מנסה לפעול בדרכים שונות, בהן הגשת בקשת מקלט למדינות אחרות", הסביר עלי. "יותר קשה ממה שעברנו לא יהיה לנו, אז נמשיך במחאה ונדרוש ממדינת ישראל להתייחס אלינו על פי אמנת הפליטים שעליה היא חתומה", הוסיף.

לפניות לכתבת: danawp@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully