וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילדים גילו שהם ב"סיכון" - במהלך כנס לשלום הילד

רמי שני

11.2.2014 / 1:03

מוזמני הכנס של המועצה לשלום הילד נדהמו לשמוע את המנכ"ל, ד"ר יצחק קדמן, חושף שהמקהלה שהופיעה מורכבת מ"ילדים במצוקה". קדמן: "זה נאמר מתוך כבוד לילדים"

ד"ר יצחק קדמן יו"ר המועצה לשלום הילד בכנס חירום בנושא שכחת ילדים ברכב. יולי 2013. יואב דודקביץ'
הקריא את מה שנתנו לו. קדמן/יואב דודקביץ'

מבוכה בכנס המועצה לשלום הילד: מנכ"ל המועצה, ד"ר יצחק קדמן, הציג אתמול (שני) את ילדי התזמורת שהופיעה בפתיחת הכנס באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, כ"ילדים בסיכון". הוא אמר את הדברים בתום נגינתם של חברי התזמורת, בזמן שהם ירדו מהבמה וזכו למחיאות כפיים רועמות מצד הנוכחים, שנדהמו מדבריו של קדמן.

ד"ר קדמן תיאר בדבריו את המיזם שבמסגרתו הם לומדים ומנגנים - פרויקט "סולמות" של המחלקה לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל אביב, וציין כי במסגרת זו לומדים כ-750 ילדים המגיעים מרקע קשה, ואשר חלקם הם בעלי צרכים מיוחדים.

עוד בוואלה! חדשות:
מדריך נגע באיברים מוצנעים של תלמידים בשנתם, ופוטר
דיל? החרדים "הצילו" ישיבות ההסדר מהארכת השירות
רופאי הדסה מאיימים: ננטוש את בתי החולים

אילוסטרציה. ShutterStock
"לא מספיק מה שהם חווים בחייהם, למה צריך להגיד להם זאת באופן ישיר?"/ShutterStock

"לא מספיק מה שהם חווים בחייהם, למה הוא צריך להגיד להם זאת באופן ישיר?", הביעו תמיהה כמה עובדי רווחה ששמעו את דבריו. אחת מהן אמרה כי היא בטוחה שאם הוא עצמו היה שומע את הדברים מפי גורם אחר, הוא לא היה משלים עימם. "זו התבטאות קשה מאד כלפי הנערים והילדים. בייחוד אם הם שומעים אותה במעמד הזה", אמרה העובדת שהעדיפה להישאר בעילום שם.

אנשי רווחה ציינו כי התבטאות כזו יכולה בהחלט לגרום לילדים האלו מבוכה ובלבול, בייחוד משום שזו הפרה של זכות הפרטיות שלהם. כמו כן, ייתכן שלא כל הילדים מודעים לכך שהם מוגדרים כילדים בסיכון, מונח השגור בפי אנשי מקצוע ולא בפי ילדים, ולמעשה הם לומדים על מעמדם בפעם הראשונה מול קהל רב וסביבה זרה.

קדמן מסר בתגובה כי הוא בסך הכול קרא את הדברים שהועברו אליו מהנהלת המיזם. "אני הקראתי נאמנה את מה שאנשי 'סולמות' שלחו לנו על הפרויקט. זה כמובן לא התייחס באופן ספציפי לילדים על הבמה אלא לכל הנגנים", טען. הוא הוסיף כי לא היה בכך לפגוע בשום ילד וכי איש מבין המאות שישבו באולם לא בא להעיר לו על ההתבטאות. "זה נאמר מתוך כבוד לילדים", הבהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully