וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי, תלמד מסקרלט ג'והנסון

13.2.2014 / 15:00

ניסיונות משרד החוץ הישראלי לתאר את מאמצי החרמת ישראל בעולם כבלתי מזיקים הם ילדותיים ואינם מכירים בחומרת התופעה. דני אילון סבור, שרק התגייסות אמריקנית עשויה להצליח

מעולם לא היה מצבה של ישראל בדעת הקהל העולמית גרוע יותר מאשר בימים אלה. לאחר שהכריעו הפלסטינים ומשתפי הפעולה עמם את ישראל בקרב ההסברה באירופה, הם מסתערים עכשיו על בת בריתנו החזקה והמשמעותית ביותר - ארה"ב.

מה שמתחיל כהחרמות ישראל מצד גורמים אקדמיים שוליים בארה"ב, כמו האגודה ללימודים אמריקנים או כנסיות נוצריות דוגמת האפיסקופלים, יכול לצבור תאוצה ולהתפשט כאש בשדה קוצים גם למרכז הציבוריות האמריקנית. כך הרי התחילה המגמה באירופה לפני כשני עשורים.

לכן, לא ברורים הרפיון ושוויון הנפש של הנהגת משרד החוץ בירושלים המנסה להמעיט בסיכונים שבחרם בהשוואות ילדותיות ואנכרוניסטיות כמו השוואה לניסיונות החרמות על הישוב היהודי בשנות ה-20 של המאה הקודמת. זה כמו להשוות את המצאת האינטרנט להמצאת הדפוס של גוטנברג במאה ה-15.

ישראל לא יכולה להרשות לעצמה לאבד את התמיכה המוסרית והפוליטית של ארה"ב. ולכן זהו רגע קריטי בזירת ההסברה שהפכה להיות לחזית העיקרית בה אויבנו פועלים נגדנו. זוהי מלחמת חורמה פוליטית ומשפטית שמסוכנת לא פחות משדות הקרב הצבאיים או הטרור. הסתה מובילה לרצח.

לבודד את המחרימים

בידוד ישראל והחרמתה אינם גזרת שמיים או תופעת טבע שלא ניתן להתגונן מפניה כפי שטוען שר החוץ האמריקני ג'ון קרי. מסע הדה-לגיטימציה השיטתי נגד ישראל הוא מעשה ידי הפלסטינים שנכשלו במאמציהם להכריע את ישראל צבאית ובאמצעות הטרור.

עמדתו של קרי היום ידועה: חלוקת ירושלים, חזרה לקווי 67', קבלה חלקית של זכות השיבה, ופינוי ישראלי של בקעת הירדן. זה לגיטימי להצהיר פומבית בתמיכה בקרי כפי משרד החוץ בירושלים עושה ובוודאי ימשיך במסיבות עיתונאים מחויכות בוושינגטון. אולם הצהרות אלו לא יבטיחו את האינטרסים של ישראל ויקשיחו עוד יותר את הפלסטינים בעמדתם הסרבנית. עכשיו הזמן לדרוש מהאמריקנים במגעים המדיניים איתם שינקטו בפעילות אקטיבית ויוזמת נגד החרמות על ישראל.

אם כל ידידי ישראל, ובראש ובראשונה הממשל האמריקני בהנהגת הנשיא אובמה ושר החוץ קרי, יגנו כל קריאה או מעשה חרם נגד ישראל - הם יוקיעו ויבודדו את המחרימים. אם ממשלת ארה"ב תצטרף לקונגרס לשדרוג והעצמת החקיקה נגד מחרימי ישראל, הדבר ירתיע את המחרימים ובעיקר בנקים וחברות אירופאיות התלויות בשוק האמריקני.

בשבוע שעבר למדנו כי סקרלט ג'והנסון היא לא רק שחקנית מוכשרת ויפה אלא גם אמיצה. אם היא הצליחה לעמוד בלחצים האדירים נראה שזו משימה אפשרית גם עבור ג'ון קרי.

הכותב שימש כשגריר ישראל בוושינגטון, חבר כנסת וסגן שר החוץ

לכל הטורים של דני אילון בוואלה! דעות

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully