וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד חיל הים הורה לשחרר חייל מהכלא - "והתחרט"

6.2.2014 / 19:30

אלוף רם רוטברג נענה לבקשת חייל שנשלח למחבוש, והורה לשחררו. כשהגיע החייל לבית הוריו התקשר אליו רס"ר הבסיס והורה לו לחזור לכלא. דובר צה"ל: "נפלה טעות טכנית"

חייל בשירות סדיר בחיל הים אשר נשפט ל-28 ימי מחבוש בגין נפקדות, פנה אל מפקד החיל, אלוף רם רוטברג, וביקש להמתיק את עונשו. אלוף רוטברג נענה לבקשת החייל ולאחר שבוע שבו שהה בכלא שש, הורה לשחררו. החייל, שהסביר במכתב שהפנה למפקד חיל הים כי נפקד מבסיסו במשך שישה ימים בשל "נסיבות אישיות", עזב שלשום (שלישי) את כלא 6, ונסע לבקר את הוריו.

כאשר הגיע לבית הוריו, התקשר אליו רס"ר הבסיס שבו הוא משרת, והורה לו לשוב מיד לכלא כדי לסיים את ריצוי העונש שהוטל עליו. החייל, המשרת בספינת טילים של חיל הים, הסביר לרס"ר כי מפקד החיל נענה לבקשת השחרור המוקדם שלו מהכלא, אך הוא לא התרצה. "לא אכפת לי שתגיש קבילה. תחזור לכלא או שאשפוט אותך על סירוב פקודה", אמר הרס"ר.

עוד בנושא צבא וביטחון:
ערק מצה"ל כדי להחזיר חוב ענק: "לא מסוגל נפשית"
אישום: 4 תושבי הבירה תכננו פיגוע באולם שמחות
יש מחיר: כתב אישום נדיר נגד מבצעי "תג מחיר"

"התנהלות מפקד חיל הים תמוהה"

החייל ובני משפחתו התייעצו עם עורך הדין שי רודה, מומחה למשפט צבאי, והחליטו כי הוא ישוב לכלא כדי לסיים את עונשו ולאחר מכן יפעלו במישור המשפטי מול רשויות הצבא. "התנהלות מפקד חיל הים מעוררת תמיהה בלשון המעטה. נראה כי החזרה מהמתקת עונשו של מרשי נועדה לרצות ולגבות את מפקד שייטת 3, אשר חרג מסמכותו בכך שהורה לרס"ר היחידה להחזיר את מרשי לכלא, מבלי להמתין לתשובת הפרקליטות הצבאית בנוגע לחוקיות המשך הכליאה", אמר עו"ד רודה. לדבריו, "על גורמי הכליאה היה לסרב לקבל את החייל בחזרה לכלא עד להחלטת הפרקליטות הצבאית בעניין".

מדובר צה"ל נמסר: "בשל טעות שנפלה בלשכת האלוף בין שתי בקשות המתקה שונות - של החייל ושל חייל נוסף, הוחלפו ההחלטות בין שתי הבקשות וניתנה הודעה לחייל על המתקת עונשו, על אף שההחלטה בעניינו הייתה לדחות את הבקשה. משנתגלתה הטעות נקרא החייל לחזור ולרצות את יתרת ימי המחבוש שהוטלו עליו. החייל נקלט בכלא בהתבסס על טופס התלונה המקורי, כנדרש וכקבוע בפקודות הצבא. אין לראות בטעות הטכנית דבר המשפיע על מהות ההחלטה".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully