וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: 4 תושבי הבירה תכננו פיגוע באולם שמחות

5.2.2014 / 18:48

ארבעת הצעירים תושבי שכונת ג'בל מוכאבר נאשמים כי תכננו להיכנס בלבוש חרדי לאולם "נוף" שבשכונת בית וגן ולפתוח באש לעבר החוגגים. התכנית בוטלה בגלל סכסוך שהתגלע ביניהם

חרדים בירושלים. AP
הנאשמים תכננו להיכנס לאולם בלבוש חרדי, בזמן אירוע עם מאות מוזמנים. אילוסטרציה/AP

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגש היום (רביעי) כתב אישום נגד ארבעה תושבי שכונת ג'בל מוכאבר שבירושלים, הנאשמים כי תכננו לעשות פיגוע ירי באולם השמחות "נוף" שבשכונת בית וגן בעיר. אנס עויסאת, באסל עבידאת, אחמד סרור ועמרו עבדו, בני 21-19, נעצרו בחודש שעבר בפעילות משותפת של השב"כ והמשטרה. הם נאשמים בקשירת קשר לסיוע לאויב במלחמה. לצד כתבי האישום נגדם הוגשו גם בקשות לעצור אותם עד תום ההליכים.

עוד בנושאי צבא וביטחון:
אישום: הונחה על ידי אל-קאעדה לעשות פיגועים בישראל
הטרור ב-2013: פחות הרוגים, יותר פיגועים
כדור פורח נגנב בדרום: "חשש שישמש לפיגוע טרור"

על פי כתב האישום, בתחילת דצמבר 2013 החליטו עויסאת ועבידאת להוציא לפועל פיגוע נגד אזרחים ישראלים בבירה. השניים החליטו לעשות את הפיגוע באולם שמחות, וזאת על מנת לרצוח מספר גדול ככל הניתן של יהודים. עויסאת הציע את אולם השמחות "נוף" כיעד לפיגוע – הוא עבד שם תקופה קצרה בעבר, וידע כי בכל אירוע שנערך במקום משתתפים בין 800 ל-1,500 מוזמנים.

מכתב האישום עולה כי עויסאת ועבידאת תכננו להגיע לאולם בלבוש חרדי ולהיכנס מהכניסה הראשית, יחד עם המוזמנים. לצורך תכניתם, החלו להתעניין ברכישת כלי נשק. הם החליטו כי כלי נשק מסוג תתי-מקלע "מיני עוזי" מתאימים בשל גודלם הקטן שיקל על הסתרתם, וכן בשל יכולתו של כלי נשק זה להרוג מספר גדול של אנשים. בכתב האישום נטען כי לצורך רכישת כלי הנשק, פנו השניים לסוחר נשק בתחומי הרשות הפלסטינית וביררו עמו אם יוכל להשיג עבורם שני כלי נשק, והוא השיב כי מחירם יהיה 50 אלף שקלים. כמו כן, הסוחר ציין כי ברגע שימסרו לו את הסכום האמור, הוא ישתדל להשיג עבורם את כלי הנשק בתוך שבוע. לאחר מכן, כך נטען, נפגשו עויסאת ועבידאת פעמיים עם הסוחר ועדכנו אותו כי טרם גייסו את הסכום הדרוש.

סיכמו כי כניסת הגברים היא האפשרות המועדפת

לפי כתב האישום, באמצע דצמבר האחרון גייסו השניים את אחמד סרור לצורך פיגוע הירי. סרור אף מסר לשניים כי ברשותו 15 אלף שקלים, שאותם הוא מסכים להשקיע ברכישת הנשק לפיגוע. זמן קצר אחר כך נסעו השלושה לאולם, חנו סמוך לו והלכו לבחון את האולם מקרוב. בכתב האישום נכתב כי הם בחנו את הכניסה הראשית לאולם השמחות, כמו גם את זו המשמשת את העובדים. הם סיכמו כי האפשרות המועדפת היא להיכנס דרך הכניסה הראשית של הגברים, שם יוציאו לפועל את פיגוע הירי. כעבור כמה ימים, עקב סכסוך שהתגלע בין עויסאת ועבידאת לבין סרור, הודיע האחרון איננו מעוניין להשתתף בפיגוע.

בכתב האישום נגדם נטען כי בתחילת החודש שעבר גייסו עויסאת ועבידאת את עבדו לצורך הפיגוע. בכמה פגישות שערכו השלושה, החליטו כי מוטב ששלושתם יחד יעשו את הפיגוע, כך שניתן יהיה לירות ולפגוע במספר גדול יותר של אנשים. כמו כן, בכתב האישום צוין כי בחודש שעבר פנה סרור לעויסאת ולשני בני אדם נוספים וניסה לשכנעם לעשות עמו פיגוע ירי חבלני נגד מטרות יהודיות, אך אלה סירבו להצעתו.

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully