וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדור פורח נגנב בדרום: "חשש שישמש לפיגוע טרור"

רמי שני

3.2.2014 / 12:06

הכדור הוצב על נגרר שנגנב בשבוע שעבר בבאר שבע. "לגנב אין מה לעשות עם הבלון", אמר יובל חג'בי, בעל כלי הטיס. "אפשר להרים איתו עד טון. מסוכן אם יגיע לידיים לא נכונות"

כדור פורח נגנב בבאר שבע, פברואר 2014. יובל חג'בי, מערכת וואלה! NEWS
הגנבים ככל הנראה לא ידעו על מה שהסתתר בנגרר. הכדור שנגנב/מערכת וואלה! NEWS, יובל חג'בי

תכננו טיול בשמי הארץ? אלמונים גנבו ביום רביעי האחרון נגרר שעמד בחנייה פרטית בבאר שבע. לפי החשד, הם חיברו את הרכב לנגרר, חתכו באמצעות דיסק חיתוך את השרשרת והמנעולים בהם היה נעול ונמלטו עמו. הם לא ידעו ככל הנראה, כי על הנגרר היה מועמס כדור פורח, מוכן להמראה. "הנגרר עומד במגרש חנייה נסתר יחסית והוא נעול עם שתי שרשראות ומנעול", סיפר יובל חג'בי, בעל כלי הטיס, "בתמונות מצלמות האבטחה, נראה רכב הגנבים בבירור, כשהוא נטול מספרים. החשש הגדול שלי הוא שהם יגלו מה יש להם שם וימכרו את הבלון לגורמים פליליים, אולי אפילו גורמים פח"עיסטים (פעילות חבלנית עוינת - ר.ש), כי למי שגנב אותו, בטוח אין מה לעשות עם הבלון. אבל כל הציוד שעליו יכול לשמש לאירוע מסכן אדם".

כדור פורח שנגנב בבאר שבע. ינואר 2014. יובל חג'בי, מערכת וואלה! NEWS
במכ"ם הוא נראה כמו להקת ציפורים, לכן קשה לזהותו. הנגרר בו אוחסן הכדור הפורח/מערכת וואלה! NEWS, יובל חג'בי

חג'בי סיים לפני כארבע שנים לימודי הטסה וקיבל רישיון להטיס את הכדור הפורח ולפני כשנה הביא אותו לישראל. לדבריו, הוא הביא אותו כתחביב אישי ומבצע בו טיסות כבר במשך כחצי שנה: "הגשתי תלונה במשטרת באר שבע על הגניבה וצירפתי את התמונות של הנגרר. העברתי אותן גם לאנשי המחסומים בכניסות ליהודה ושומרון, אם ינסו להעביר אותו לשם". במקביל, העביר דיווח גם לחוקר הראשי של תאונות אוויר וכלי טיס, ושם העבירו את ההודעה גם לחיל האוויר. "התקשרו אלי משם לשאול על האופן שבו הוא נראה במסכי המכ"ם", אמר חג'בי. "השבתי כי אני לא יודע, אך לפי מה ששמעתי מגורמים אמריקניים ששם קניתי את הבלון, הוא נראה כמו להקת ציפורים".

חג'בי ציין כי לצד הפרטים שמסר, הוא העביר להם את חששותיו הכבדים: "עם הבלון הזה אפשר להרים משקל של טון. זה מאוד מסוכן אם יגיע לידיים הלא נכונות". לדבריו, על המשטרה לפעול במהירות כדי למצוא אותו כדי שלא ינוצל לצרכי טרור או עבריינות. מהמשטרה נמסר כי מתנהלת חקירה יסודית כדי לנסות לאתר את גנבי הנגרר ומחזיקי הבלון.

הסיפורים החמים בחדשות:
"איך מסבירים לילדה שהיה פיצוץ במרחק יריקה מהגן?"
התקדמות ניכרת במו"מ על הפיצויים להרוגי ה"מרמרה"
גם הכינרת "סובלת" מהיובש: עלתה ב-11 ס"מ בינואר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully