וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

א-סיסי: ארוץ לנשיאות, לא אסרב לבקשת העם המצרי

שר ההגנה המצרי, עבד אל-פתאח א-סיסי, הכריז בראיון לעיתון כווייתי פתיחת קמפיין הבחירות שלו. "אבקש את עזרת העם, מצרים סובלת ממחלה כרונית", הסביר האיש שהדיח את מורסי

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ'

(א-סיסי מודיע על התפטרותו מתפקיד שר ההגנה)

שר ההגנה היוצא של מצרים ומפקד הצבא, פילד-מרשל עבד אל-פתאח א-סיסי, הודיע הלילה (חמישי) באופן רשמי על כוונתו להתמודד על נשיאות מצרים. "כן, התקבלה החלטה על כך. אין לי ברירה אלא להיענות לבקשת העם המצרי, לא אסרב לבקשה כזו", אמר א-סיסי בתשובה לשאלה האם הוא מתכוון לרוץ לנשיאות בראיון שהעניק לעיתון "אל-סיאסה" הרואה אור בכווית. "אציג את מועמדותי לנשיאות כדי לחדש את אמון העם באמצעות קיום בחירות דמוקרטיות", הסביר.

עוד בוואלה! חדשות:
העיצומים בהדסה מחריפים: "שיירת העזיבה החלה"
קרי הכריז: "לא אתמודד על הנשיאות ב-2016"
ארה"ב נגד הבנייה במזרח ירושלים: "לא לצעדים חד-צדדיים"

מדובר בהתייחסות רשמית ראשונה של מי שהדיח מהשלטון המצרי את הנשיא מוחמד מורסי בחודש יולי 2013. א-סיסי נחשב למועמד הפופולרי ביותר, אם לא היחיד, לרשת אותו בתפקיד. היה זה הצעד הראשון במלחמתו בתנועת "האחים המוסלמים", שבהמשך הוגדרה ארגון טרור במצרים. כחלק מההיערכות של א-סיסי להתמודד לנשיאות הוא התפטר בסוף החודש החולף מתפקידו כשר ההגנה. סגנו סדקי סובחי, מונה במקומו.

שר ההגנה של מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי מנחם את קרוביהם של הרוגי המסוק שהתרסק בסיני. קהיר, 26 בינואר 2014. AP
"לא אסרב לבקשת העם". א-סיסי/AP

במהלך הראיון לעיתון הכווייתי נשאל א-סיסי אם הוא מוכן "לממש את חלומו של העם המצרי" – כלומר להצעיד את מצרים לקראת מדינה חופשית ומשוחררת מבעבר. א-סיסי השיב: "אני שם את מבטחי באל, ולא אתנגד לבקשה למלא את משאלתו של עמי".

לדבריו, "אפנה אליהם ואבקש את עזרתם כיוון שמצרים סובלת ממחלה כרונית אשר החמירה בשנים האחרונות. זה מצריך את עזרתם של כולם כדי למצוא את התרופה לאותה מחלה, וכשאני אומר 'כולם' אני מתכוון לרשויות ולעם. עלינו לעבוד יחד את האדמה ולטמון זרעים טובים כדי לגאול את המדינה מכל הדברים השליליים שראינו במנהיגים שרצו לשלוט בגאוותנות ובאנוכיות, הרחק מאהבת המולדת ומשיתוף פעולה". א-סיסי הכריז כי "מהיום מצרים תיכנס לעידן חדש של פעילות כלכלית וחברתית למען האזרחים, בנוסף לכבוד לאומי".

עימותים בין תומכי האחים המוסלמים למשטרה המצרית בקהיר, 28 בדצמבר 2013. רויטרס
תומכי האחים המוסלמים מתעמתים עם המשטרה המצרית/רויטרס

המנהיג המצרי הבטיח כי לאחר שיושבע כנשיא, "לא נשחק ברגשותיהם ובחלומותיהם של האזרחים", והסביר כי יפעל לשתף את אזרחיו בשיקום המדינה. א-סיסי קשר בין ייצוב המדינה והפסקת העימותים בין הפלגים השונים בה, לבין שיקומה הכלכלי. "השלווה שבחיינו לא תופר עוד על ידי פיצוצים או מהומות פה ושם", הבטיח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully