וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיסי בדרך לנשיאות מצרים: "רוצה תמיכת העם והצבא"

12.1.2014 / 1:00

שר ההגנה שהפך לפניה של ההפיכה הצבאית נגד מורסי אמר כי הוא מעוניין בתפקיד. הוא הפציר באזרחים להשתתף השבוע במשאל העם על החוקה. עמרו מוסא: "אין מנוס, העם רוצה בו"

הפגנת תמיכה בשר ההגנה של מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי. קהיר, דצמבר 2013. רויטרס
דמות חזקה שעשויה להביא יציבות. תושב קהיר נושא את תמונתו של סיסי בהפגנת תמיכה בחודש שעבר/רויטרס

הסמל של ההפיכה במצרים בדרך לכס הנשיאות: שר ההגנה והמפקד העליון של צבא מצרים, גנרל עבד אל-פתאח סיסי, אותת אתמול (שבת) כי הוא מעוניין להפוך לנשיאה של המדינה הערבית, הנערכת לבחירות לנשיאות ולפרלמנט. בדברים שנשא בפני אנשי צבא בקהיר, אמר כי יתמודד על המשרה הבכירה אם העם יבקש זאת ואם הצבא יתמוך במהלך. "אם אכריז על עצמי כמועמד, חייבת להיות לכך דרישה עממית ומנדט מהצבא, אנו פועלים בדמוקרטיה", צוטט סיסי בעיתון "אל-אהראם". אם ייבחר, תשוב מצרים לעידן שבו עמדו אנשי צבא בראש המדינה.

סיסי – שהפך לסמלה של ההפיכה הצבאית ביולי האחרון, שבמסגרתה הודח הנשיא מוחמד מורסי – נתפש בארצו כדמות חזקה המסוגלת להביא יציבות, אחרי למעלה משלוש שנים של טלטלה. הוא זוכה לתמיכה בחוגים נרחבים, ובחודשים האחרונים מתנוססת דמותו על פוסטרים ברחובות הערים השונות.

מנגד, תומכיו של מורסי האיסלאמיסטי רואים בו המוח מאחורי ההפיכה הצבאית נגד הנשיא הראשון שנבחר באופן דמוקרטי, ומרחץ הדמים שנגרם כתוצאה מכך. אלה הפגינו בחודשים האחרונים באופן יומיומי כמעט ברחבי המדינה, בפרט בימי שישי לאחר התפילות במסגדים. רק אתמול נהרגו שלושה בני אדם באלכסנדריה ובסואץ, בעימותים עם מתנגדיו של מורסי ועם כוחות הביטחון. אלפים מתומכיו של מורסי נעצרו בחודשים האחרונים, ומאות הואשמו בעבירות שונות.

עוד על הנעשה במצרים:
דחייה נוספת במשפטו של מורסי "בשל מזג אוויר רע"
האחים המוסלמים מנסים לעורר את המחאה: 17 נהרגו
בפעם השנייה בחמישה ימים: פיגוע נגד חיילים מצרים

"חייבים להיענות לרצון הציבור"

בימים שלישי ורביעי הקרובים מתוכנן להיערך במצרים משאל עם על החוקה החדשה, אבן דרך שתסלול את הדרך לבחירות הקרבות לפרלמנט ולנשיאות. מומחים ופוליטיקאים העריכו כי לא סביר שסיסי יכריז על מועמדותו לפני סיומו של משאל העם. אתמול צוטט סיסי בסוכנות הידיעות המצרים "מנה", שם נכתב כי הפציר במצרים "לגלות אחריות לאומית ולהגיע בהמוניהם לקלפיות על מנת לתקן את הדרך הדמוקרטית ולבנות מדינה דמוקרטית מודרנית".

הפגנות תמיכה בעד הנשיא המודח מוחמד מורסי. קהיר, 7 ביולי 2013. רויטרס
רואים בסיסי את המוח מאחורי ההפיכה שגרמה למרחץ דמים. תומכי מורסי מפגינים בקהיר ימים לאחר הדחתו/רויטרס

עמרו מוסא, יו"ר האסיפה המכוננת שניסחה את החוקה החדשה, אמר אתמול לעיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון כי הוא העריך שסיסי ירוץ לנשיאות בתגובה לדרישה שישמיע העם. "אנו חייבים לדבוק בעמדת הציבור, שרוצה באיש", אמר מוסא, שהיה שר החוץ של מצרים. "אין מנוס מכך, האנשים אומרים שהם רוצים את סיסי, ואנו חייבים להיענות לכך", הוסיף. לאחר הדחתו של מורסי נבחר השופט עדלי מנסור לנשיאה הזמני של מצרים, אולם הוא לא נחשב למועמד לכהונה קבועה בתפקיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully