וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דחייה נוספת במשפטו של מורסי "בשל מזג אוויר רע"

8.1.2014 / 10:01

כ-20 אלף שוטרים הוצבו בקהיר מחשש למהומות, אך מסוקו של מורסי כלל לא המריא מבית המעצר באלכסנדריה. השימוע שנקבע למורסי ולבכירי "האחים המוסלמים" דן בהסתה להרג מפגינים

שוטרים ליד האקדמיה לשוטרים, שם מתחדש משפטו של הנשיא המודח מוחמד מורסי. ינואר 2014. AP
שוטרים מחוץ לבית המשפט בקהיר, הבוקר/AP

בקהיר היה אמור להתחדש הבוקר (רביעי) משפטו של הנשיא המודח, מוחמד מורסי, בגין הסתה להרג מפגינים בסוף 2012. מורסי, מוחזק במעצר באלכסנדריה, והיה אמור להגיע במסוק אל בית המשפט שבאקדמיה לשוטרים בקהיר. בתחילה דווח כי הוא אכן הגיע - אך לאחר מכן דיווחה סוכנות הידיעות המצרית כי המסוק כלל לא יצא לדרכו, בשל תנאי מזג אוויר הקשים. הדיון הבא נקבע ל-1 בפברואר.

מורסי נאשם בהסתה להרג יחד עם 14 בכירי "האחים המוסלמים". אחרי שהודח מורסי מהשלטון בחודש יולי, התנועה הוצאה מהחוק, ולאחרונה אף הוגדרה "ארגון טרור". בסוף השבוע האחרון, נהרגו 11 בני אדם במהומות בין כוחות הביטחון לתומכי התנועה, הקוראים לשחרר את מורסי ממעצר. לפחות 900 בני אדם נהרגו בחודש אוגוסט, אחרי שכוחות הביטחון פינו שני מחנות שבהם התבצרו תומכיו של מורסי בקהיר.

עימותים בהפגנה במרכז קהיר למען שחרור הנשיא המודח מוחמד מורסי. ינואר 2014. רויטרס
תומכיו של מורסי מפגינים למען שחרורו, השבוע בקהיר/רויטרס

כ-20 אלף שוטרים נפרשו הבוקר בבירה המצרית, ואבטחה כבדה הוצבה מחוץ לבית המשפט. זאת, מחשש לפרוץ מהומות שישבשו את הדיונים, כפי שאירע בפעם שעברה שהגיע מורסי לשימוע בעניינו. בחודש יולי הופיע מורסי לראשונה בבית המשפט, וזעק מאחורי הסורגים: "אני הנשיא". הוא סירב לעטות מדי אסיר, והדיון הופסק בשל המהומה שפרצה במקום.

מורסי, הנשיא הראשון שנבחר בבחירות דמוקרטיות במצרים, מואשם בשורה רחבה של עבירות חמורות. בכתב אישום נפרד, הוא מואשם בהונאה, וכתב האישום האחרון שהוגש נגדו מאשים אותו בקשירת קשר לביצוע פיגועים במצרים, בסיוע חמאס וחיזבאללה. ארגוני זכויות אדם טוענים כי חלק ניכר מכתבי האישום נגד מורסי מבוססים על ראיות מפוברקות.

בסוף החודש, יופיע מורסי בבית המשפט להקראת כתב אישום, בו נטען כי הוא, ו-130 נאשמים נוספים, מואשמים ברצח שוטרים במהלך בריחה מהכלא בינואר 2011, זמן קצר לפני ההפיכה שבה הופל שלטון מובארק. בית המשפט במצרים הצהיר כי מורסי יזכה למשפט הוגן, אך קרוביו של הנשיא המודח טוענים כי לא ניתנה לו גישה מספקת לעורכי דין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully