וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומה במשפט מורסי: הנשיא המודח סירב ללבוש מדי אסיר

4.11.2013 / 11:35

המשפט נקטע כשעה אחרי שנפתח כיוון ש-14 הנאשמים הנוספים לא הפסיקו לשיר. מורסי זעק מהכלוב: "אני הנשיא החוקי", והכריז שאינו מכיר בסמכות השופטים. משפטו יתחדש ב-8 בינואר

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

במצרים נפתח הבוקר (שני) משפטו של הנשיא המודח מוחמד מורסי, הנאשם בהסתה לרצח. המשפט הופסק כעבור כשעה, אחרי שמורסי סירב ללבוש מדי אסיר, ומכיוון ש-14 הנאשמים האחרים במשפט לא הפסיקו לשיר ולהפריע לשופט. מורסי זעק מכלוב הנאשמים "אני הנשיא החוקי", והודיע שאינו מכיר בבית המשפט. הטלוויזיה המצרית הודיעה שהמשפט יתחדש ב-8 בינואר 2014.

מורסי הובא הבוקר במסוק לבית המשפט שבאקדמיה לשוטרים במזרח קהיר. אלפים מתומכי המשטר הצבאי התגודדו מחוץ להיכל וקראו לגזור עליו עונש מוות. ממול התקבצו אלפים מתומכי "האחים המוסלמים", והתעמתו עם המשטרה.

זו הפעם הראשונה שמורסי הופיע בציבור מאז מעצרו. חאלד אבו-בכר, פרקליטם של שלושה מהרוגי ההפגנות, התייחס לחשש מפני התפרצות מחודשת של המהומות ברגעים המתוחים הללו. "עבור האיסלאמיסטים, זה יהיה כמו לנקום במשטרה ובצבא", אמר, "אני מקווה שלא יישפך דם".

מפגינים מחוץ לאקדמיה לשוטרים. קהיר, מצרים, 4 בנובמבר 2013. AP
שוטר חוצץ בין מחנות המפגינים מחוץ לאולם המשפט/AP
תומכי האחים המוסלמים מפגינים מחוץ לאקדמיה לשוטרים. קהיר, מצרים, 4 בנובמבר 2013. רויטרס
מפגינה למען שחרור מורסי, הבוקר מחוץ לאקדמיה לשוטרים בקהיר/רויטרס

הנשיא המצרי הראשון שנבחר בבחירות דמוקרטיות נעצר ב-3 ביולי אחרי שהודח בידי הצבא, והועבר למתקן חקירה סודי. הוא הנאשם ה-12 מבין 15 בכירי "האחים המוסלמים", המואשמים בהסתה לאלימות ולרצח. כתב האישום מתייחס למהומות האלימות שפרצו מחוץ לארמון הנשיאות בסוף 2012.

עדין לא ידוע היכן מורסי כלוא

ההודעה על הזזת המשפט נמסרה אמש במסיבת עיתונאים חפוזה. שופט בית הדין לערעורים, מחדאת אידריס, יצא בסערה מהחדר אחרי שתומכיו של מורסי החלו להתפרע כששמעו על ההודעה. מאוחר יותר, אמר השופט כי המשפט גם לא יועבר בשידור ישיר בטלוויזיה, וכי פרטים נוספים על מהלך הדיונים יישמרו בסוד.

בניגוד לנשיא מובארק - שאחרי שנשפט באקדמיה לשוטרים הועבר לבית הכלא או לבית החולים - הרי שמורסי צפוי לשוב למתקן החקירה הסודי. מקור ביטחוני בקהיר אמר אמש כי הרשויות אינן מעוניינות להסגיר את המקום שבו שוהה הנשיא המודח, כדי למנוע מתומכיו "לעלות לרגל" אל בית המעצר.

תומכי האחים המוסלמים מפגינים מחוץ לאקדמיה לשוטרים. קהיר, מצרים, 4 בנובמבר 2013. רויטרס
תומכי האחים המוסלמים מפגינים מחוץ לאקדמיה לשוטרים. קהיר, מצרים, 4 בנובמבר 2013/רויטרס

מקור בכיר במשרד הפנים אמר כי "הרשויות קיבלו מידע לפיו תומכי 'האחים המוסלמים' ינקטו שלל סוגים של אלימות, כולל התנקשויות באנשי דת, פיגועי התאבדות ומבצעים נגד מתקני צבא". לדבריו, "אנחנו מצפים להיסטריה ומהומות כאשר מורסי יגיע לבית המשפט".

עיתון מצרי פרסם אתמול סרטון המתעד, לכאורה, את מורסי בבית המעצר. באתר האינטרנט של "אל-ווטן" צוטט מורסי באומרו "אני נשיא מצרים, בהתאם לחוקה". הוא הכחיש את האישומים המיוחסים לו, ואמר כי בכוונתו לייצג את עצמו מול השופטים. מקור צבאי אמר כי הסרטון הודלף לעיתון, כדי לרכך את ההלם הצפוי באולם כאשר מורסי ייראה לראשונה בפומבי.


לקריאה נוספת
מצרים עצרה בכיר באחים המוסלמים שהיה במחתרת
רה"מ של מורסי נאסר בגין ביזוי בית המשפט
בית המשפט הוציא מהחוק את "האחים המוסלמים"

(עדכון קודם: 9:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully