וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: בית המשפט החרים את "האחים המוסלמים"

רויטרס

23.9.2013 / 15:21

שישה עשורים אחרי שהוחרמה לראשונה, התנועה האיסלאמיסטית שוב הוכרזה לא-חוקית, ובית המשפט בקהיר הורה להקפיא את נכסיה. מורסי ויתר בכירי התנועה עדיין ממתינים למשפט

בית המשפט במצרים הורה היום (שני) להוציא מחוק את תנועת "האחים המוסלמים", להחרים את נכסיה ולאסור על חבריה להשתתף בכל סוג של פעילות מאורגנת במדינה.

בהודעה שפרסם השופט מוחמד אל-סייד, נכתב כי בית המשפט בקהיר "אוסר על כל הפעילויות של מוסדות האחים המוסלמים והארגונים הלא-ממשלתיים שלהם, ואוסר עליהם להשתתף בכל פעילות שהיא".

התנועה נוסדה בשנות ה-20 של המאה הקודמת והוצאה מהחוק בשנות ה-50. עם עלייתו לשלטון של מוחמד מורסי בשנה שעברה נציגיה, שאוגדו בסיעת "החופש והצדק", נבחרו לראשונה לפרלמנט.

מפגינים נגד מוחמד מורסי. כיכר תחריר, קהיר. 1 ביולי 2013. AP
מפגין נגד מורסי בכיכר תחריר, בחודש יולי השנה/AP

בתחילת החודש, בית דין מיוחד בקהיר המליץ לפרק את התנועה, בשל האשמות כי אנשיה קשרו קשר עם ארגוני טרור ויזמו הפגנות אלימות שהסתיימו בהרג מאות אזרחים.

אחרי הדחתו של הנשיא מוחמד מורסי ב-3 ביולי השנה, הרשויות במצרים, הנשלטות על-ידי שר ההגנה סיסי, החלו לרסק את מוסדות "האחים המוסלמים", החרימו את נכסיהם ועצרו את ראשי התנועה.

פרט לנשיא מורסי השוהה במעצר מאז הדחתו, נעצר גם המנהיג הרוחני של "האחים", מוחמד בדיע. בכירים נוספים בתנועה, בהם חיירת א-שאטר ומוחמד אל-בלתגי, עצורים ומואשמים כולם בהסתה לרצח.

לקריאה נוספת
תמימות ואנטישמיות: ההקלטות הסודיות של מובארק
בית דין בקהיר המליץ לפרק את מוסדות האחים המוסלמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully