וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ממשלת מצרים החליטה לפרק את האחים המוסלמים"

בדיווח לא מאומת ציין העיתון אל-אחבאר ההחלטה הרשמית תוכרז בשבוע הבא. ייתכן התקבלה לאחר ששר הפנים של מצרים ניצל אתמול מניסיון התנקשות במעוזם של האחים המוסלמים בקהיר

ממשלת מצרים הזמנית החליטה לפזר את האחים המוסלמים כארגון לא-ממשלתי רשום – כך דיווח היום (שישי) העיתון אל-אחבאר שהוסיף כי ההחלטה תוכרז בשבוע הבא. ההחלטה תחול על עמותה ללא כוונת רווח שנפתחה בחודש מרץ על ידי הארגון, בתגובה לתביעה בה נטען כי אין לתנועה מעמד חוקי.

רבבות מתומכי האחים המוסלמים הפגינו בקהיר. רויטרס
רבבות מתומכי האחים המוסלמים בהפגנה בחודש יולי האחרון/רויטרס

"החלטת הממשלה התקבלה אך היא תוכרז בתחילת השבוע הבא במסיבת עיתונאים", אמר לעיתון האני מהנה, דובר השר לסולידריות חברתית. מדובר במכה משפטית בעיקרה לארגונו של הנשיא המודח, מוחמד מורסי.

האחים המוסלמים זכו בבחירות לפרלמנט ולנשיאות מצרים לאחר הדחתו של חוסני מובארק בשנת 2011, והצבא הדיחם מהשלטון בשלושה ביולי, בתגובה להפגנות המוניות נגד שלטונו של מורסי. כוחות הביטחון הרגו מאז מאות מתומכיו של מורסי ועצרו רבים ממנהיגי הארגון בחשד להסתה לאלימות. על פי הדיווח, השר לענייני סולידריות חברתית החליט על פיזור הקבוצה בעקבות האשמות כי השתמשו במטה הארגון לאחסון נשק וחומרי נפץ.

"זה לא הסוף, אלא ההתחלה של גל טרור חדש"

ייתכן שההחלטה התקבלה לאחר ששר הפנים של מצרים, מוחמד איברהים, ניצל אתמול מניסיון התנקשות כאשר מכונית תופת התפוצצה בסמוך לשיירתו בקהיר. הפיצוץ אירוע במחוז נאסר בבירה, מעוזם של האחים המוסלמים. בשלב זה ההערכה היא כי לא מדובר במחבל מתאבד אלא במכונית עמוסת חומרי נפץ שהופעלה מרחוק, והמשטרה המצרית - שנמצאת תחת סמכותו של שר הפנים - פועלת למצוא את החשודים בפיצוץ.

איבראהים צוטט בכלי התקשורת המקומיים לאחר התקיפה באומרו "זה לא הסוף, אלא ההתחלה של גל טרור חדש". איבראהים אמר כי הרשויות הן אלו שינצחו בסוף וקרא לאזרחים לנקוט במשנה זהירות. בתגובה לניסיון ההתנקשות גינה בכיר בתנועת האחים המוסלמים את המהלך. את ההודעה מסר הבכיר, עמאר דראג, בשם "הברית נגד ההפיכה", שמובילה תנועת האחים המוסלמים.

שר הפנים המצרי שרד ניסיון התנקשות במכונית תופת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully