וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים עצרה בכיר באחים המוסלמים שהיה במחתרת

30.10.2013 / 13:42

עיסאם עריאן שמר על פרופיל נמוך מאז ההפיכה הצבאית מאז שהחל גל המעצרים נגד אנשי התנועה האיסלמיסטית. בשבוע הבא ייפתח משפטו של מורסי, שכופר בסמכות השופטים לדון בעניינו

מצרים עצרה את בכיר "האחים המוסלמים" עיסאם אל-עריאן, שהיה במחתרת מאז הדחתו של הנשיא מוחמד מורסי. עריאן, סגן יו"ר מפלגת החופש והצדק של התנועה האיסלמיסטית, נלכד כארבעה חודשים אחרי שהוצא נגדו צו מעצר.

אחרי ההפיכה הצבאית במצרים, נעצרו מרבית בכירי התנועה ומאות מתומכיהם הושלכו הועמדו לדין. דובר "האחים המוסלמים" מסר לרשת בי-בי-סי כי עריאן נלכד לפנות בוקר (רביעי) בדירה בשכונת "קהיר החדשה" ממערב לבירה המצרית.

משטרת מצרים הפיצה תצלום בו נראה עריאן מחייך אחרי מעצרו. הוא צוטט באומרו כי "איש אינו יכול להימלט מגורלו", אך הוסיף כי הוא בטוח שישתחרר מהכלא "אחרי נסתום את הגולל על ההפיכה הצבאית".

סטודנטים מאוניברסיטת אל-אזהר מפגינים בקריאה לשחרור הנשיא המודח מוחמד מורסי. קהיר, אוקטובר 2013. רויטרס
סטודנט מאוניברסיטת אל-אזהר מפגין בקריאה לשחרור מורסי, השבוע בקהיר/רויטרס

בשבוע הבא ייפתח משפט של הנשיא המודח, מוחמד מורסי. ביום שני הוא צפוי להגיע לבית משפט צבאי כדי לעמוד לדין בגין רצח והסתה לאלימות, בהפגנות מחוץ לארמון הנשיאות בקהיר בסוף 2012. מקרוביו אמרו השבוע כי מורסי אינו מכיר בסמכותו של בית המשפט לדון בעניינו.

אמש בוטל הדיון בעניינם של בכירי "אחים המוסלמים" - ראש התנועה מוחמד בדיע וסגנו חיירת שאטר. השופטים בתיק התפטרו בטענה שהם אינם רשאים לשבת בדיון מטעמם מצפוניים. בדיע ושאטר מואשמים ברצח ובהסתה לאלימות, בהפגנות מחוץ למטה ה"אחים המוסלמים בקהיר בסוף חודש יוני.

לקריאה נוספת
להיכנס לראשה של הממשלה החדשה במצרים
רה"מ של מורסי נאסר בגין ביזוי בית המשפט
בית המשפט הוציא מהחוק את "האחים המוסלמים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully