וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחים המוסלמים מנסים לעורר את המחאה: 17 נהרגו

4.1.2014 / 9:45

תומכי תנועת האחים המוסלמים שהוצאה מהחוק במצרים יצאו להפגין על גל המעצרים של חבריהם. הרוגים נמנו בשורת ערים, אולם המוחים לא מוותרים. "מקווים שהמשכילים יצטרפו"

מפגינים מתנועת האחים המוסלמים מיידים אבנים על כוחות הביטחון המצרים בקהיר, מצרים, ינואר 2014. AP
המפגינים יידו אבנים, השוטרים ירו. עימותים בקהיר, אתמול/AP

17 בני אדם נורו אתמול (שישי) למוות במהלך עימותים בין תומכי האחים המוסלמים במצרים לבין כוחות הביטחון בשורת ערים – זאת בצל ההחלטה להוציא את התנועה האיסלמיסטית מחוץ לחוק במדינה. בנוסף, 17 מאנשי כוחות הביטחון נפצעו בעימותים.

עוד במזרח התיכון:
מצייד לניצוד: חיזבאללה נדהם לגלות כמה הוא פגיע
יועץ למלך עבדאללה: על ירדן לשבת במו"מ המדיני
לבנון עצרה את המחבל שהודה בפיגוע בשגרירות איראן

בנאסר סיטי שבפרברי קהיר התייצבו השוטרים לבושי וסטים חסיני כדורים וירו גז מדמיע לעבר המפגינים שזרקו לעברם אבנים וזיקוקים. עימותים דומים נרשמו במקומות נוספים, במיוחד אחרי שהסתיימו תפילות יום השישי במסגדים. משרד הבריאות אמר כי שלושה בני אדם נהרגו במחוזות שונים בקהיר. מקור ביטחוני הוסיף כי הם נהרגו כתוצאה מירי – אולם סרב לומר אם מדובר בירי כוחות הביטחון או באש של אזרחים חמושים.

בתקרית נוספת, שממחישה את היריבות במצרים מאז הודח מורסי – נורה ונהרג אדם על ידי מפגינים של האחים המוסלמים מיד אחרי שצעק וגידף אותם. ההפגנות לא עצרו בקהיר: גבר ואישה נהרגו באלכסנדריה, ואדם אחר באיסמעיליה – במהלך צעדת מחאה. במחוז פאיום, שמדרום מערב לבירה, נהרגו מירי שלושה מפגינים, בהם סטודנט. בסך הכל נרשמו אתמול 42 פצועים, ולמעלה מ-200 עצורים. המשטרה אמרה כי רוב העצורים חשודים בנשיאת נשק בלתי חוקית, אולם תנועת האחים המוסלמים הודיעה כי המפגינים היו לא חמושים.

עימותים בין סטודנטים התומכים באחים המוסלמים למשטרה בקהיר, 28 בדצמבר 2013. רויטרס
האחים המוסלמים מקווים שסטודנטים משכילים יצטרפו למחאה נגד השלטון/רויטרס

מאז ההפיכה בחודש יולי, קיימו האחים המוסלמים הפגנות על בסיס יומי, חלקן הפכו לאלימות וגבו קורבנות. אולם מכוח ההחלטה הפרלמנטרית, ראתה לנכון הממשלה המצרית לעצור לאחרונה מאות מתומכי האחים. אלפים נוספים, בהם מנהיגים בכירים של הקבוצה, כבר הושמו בכלא לאחר שהצבא השתלט על השלטון והדיח את הנשיא, איש האחים המוסלמים, מוחמד מורסי. הזרוע האיתנה של המשטר אמנם הצליחה לצמצם את המחאה של האחים, אולם אלה מנסים יותר ויותר להסתמך כעת על סטודנטים איסלמיסטים שימשיכו את המומנטום.

(עדכון ראשון: 20:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully