וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבדה עם הגננת החשודה: "עזבתי כי ראיתי אלימות"

5.2.2014 / 18:39

סייעת שעבדה בעבר בגן בנתניה, שבו לפי החשד היכתה הגננת את אחד הילדים, סיפרה: "לא הופתעתי מהמקרה חדש". לטענתה, פוטרה לאחר שהתלוננה. אחת האמהות: "בתי מפחדת ללכת לגן"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יאיר דניאל

בצל חקירת הגננת מנתניה, שחשודה כי היכתה את אחד מילדי הגן, נודע היום (רביעי) לוואלה! חדשות כי שרה שמלה, בת שירות לאומי ששירתה בגן, עזבה את תפקידה לאחר שהתלוננה על אלימות מצדה של הגננת החשודה.

לדברי שמלה, בשנה החולפת אירע מקרה נוסף לכאורה בו הגננת משכה באגרסיביות את אחת הילדות. "באחד הימים היינו בחצר ואחת הבנות לא רצתה לרדת מהנדנדה. הגננת תפסה אותה חזק, ואחרי זה הילדה בכתה כל היום", סיפרה שמלה. למחרת המקרה, צילמה בת השירות את ידה של הילדה, עליה היו סימנים בולטים מעוצמת התפיסה והמשיכה של הגננת. לאור החשדות כלפיה, הגננת לא הגיעה היום לעבודתה, ונמצאה לה מחליפה.

החשד להתעללות בקריית אתא:
הכאת הילד בגן בצפון: "זה יכול לקרות בכל מקום"
תקיפת הילד בגן: "למה הסייעת השנייה לא התערבה?"
בתום חקירתה: הסייעת החשודה בהכאה – למעצר בית

סימנים על ידה של הילדה שהגננת מנתניה הרביצה לה. שרה שמלה, מערכת וואלה! NEWS
סימנים על ידה של הילדה שהותקפה בתחילת השנה באותו הגן, לטענת בת השירות/מערכת וואלה! NEWS, שרה שמלה

לדברי שמלה, הגננת הפסיקה את עבודתה במקום לאחר שזו פנתה ליועצת להתלונן, וכי מקרה ההתעללות הנוסף שמיוחס לה אינו מפתיע אותה. "כששמעתי על המקרה, לא הייתי בשוק, זה נשמע לי מוכר", אמרה. "אני חושבת שזה לא פייר שהיא גננת לילדים בני שלוש. הם צריכים מישהו עם סובלנות, לא כמוה", הוסיפה.

חרף ההתנהגות הקשה המיוחסת לגננת, הדעה בקרב ההורים של ילדי גן נחלקת לשניים. אחת האמהות סיפרה כי בתה "מפחדת מהגננת". לדבריה, "יש איתה בעיה. לא ראיתי מכות, אבל יש לה הרבה עונשים. היא סוגרת את הילדים במטבח להרבה זמן בתור עונש", אמרה. לעומתה, אמא אחרת בחרה לצדד בגננת: "הבת שלי אוהבת אותה והיא הולכת בשמחה לגן, איתנו לא היתה בעיה". עם זאת, היא הסכימה לומר כי "הרבה הורים התלוננו עליה. היו לא מעט סיפורים נגדה השנה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"הבן שלי סיפר שכולם הרביצו לאחד הילדים"

אמא אחרת מוסיפה שזו לא הפעם הראשונה שהיא שומעת על אלימות בגן. "בדיוק הבן שלי סיפר לי שכל החברים שלו הרביצו לאחד הילדים (אותו בן שאמו התלוננה השבוע – ש"ב). שאלתי אותו אם מישהו מרביץ לו בגן, והוא ענה: 'לא, אבל הרביצו לילד אחר'", סיפרה.

אבי בוכניק, שבתו לומדת בגן, הפנה את הביקורת דווקא כלפי ההורים, שלטענתו דורשים יותר מדי. "מדובר באחד הגנים המובילים בנתניה. לומדים כאן 35 ילדים, וההורים מצפים שלכל אחד יהיה סייעת משלו. זה לא עובד ככה. אני מבסוט מאוד מהגן הזה, נלחמתי מאוד להכניס את הילדה שלי לכאן", אמר. לדבריו, "הגננת לא אשמה במכה שהילד קיבל. היא העמידה אותו בעונש במטבח, לא יותר מזה. אני חושב שהחינוך צריך להגיע מהבית, ולא דרך המורה". אב אחר, ג'ורג' רונן, הוסיף: "תמיד יהיו את אלה שלא מרוצים והם יעשו הכל נגד, כמו שעושים עכשיו לגננת".

ילדה מסרבת להיכנס לגן בנתניה שבו הורתה גננת להכות ילד. פברואר 2014. שלומי גבאי
אחת הילדות מסרבת להיכנס הבוקר לגן/שלומי גבאי

מהמשטרה נמסר שהחקירה נמשכת וכי "מדובר בהכאת ילד על ידי הגננת, ולא אלימות מסוג אחר".

ממחוז מרכז במשרד החינוך נמסר בתגובה לאירועי אלימות קודמים כי "לא התקבלו פניות מבוססות אחרות במחוז בנושא אלימות מצד הגננת". באשר למקרה הנוכחי, נמסר כי "הנושא בחקירת משטרה והמשרד יפעל בהתאם להנחיות".

הגננת סירבה להגיב לטענות כלפיה.

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully