וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרה שני בשבוע: "גננת הורתה לילדים להכות חברם"

4.2.2014 / 18:15

לוואלה! חדשות נודע שביום בו נחשפה ההתעללות לכאורה מצד סייעת בקריית אתא, אירע מקרה דומה בנתניה - הפעם בחסות הגננת. אימו של הילד המוכה התלוננה: "היא מסכנת את הילדים"

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: יאיר דניאל

(צפו: ההורים בקריית אתא לא מתרגשים - "סומכים על הגננת והסייעת")

מקרה נוסף של התעללות בגן ילדים בחסות מבוגרים? יומיים לאחר שנחשף כי סייעת בגן בקריית אתא חשודה שהורתה לילדים להכות את חברם, לוואלה! חדשות נודע כי באותו היום אירע מקרה דומה בגן ילדים בנתניה. לדברי הורים לילדים בגן, בשונה מהמקרה בקריית אתא, בנתניה הייתה זו הגננת – ולא סייעת - שאפשרה לילדים להכות את חברם לאחר שזה ככל הנראה נהג כלפיהם באלימות. במשטרה הודו כי חוקרים "אם הגננת היכתה את הילד על ידו".

החשד להתעללות בקריית אתא:
הכאת הילד בגן בצפון: "זה יכול לקרות בכל מקום"
תקיפת הילד בגן: "למה הסייעת השנייה לא התערבה?"
בתום חקירתה: הסייעת החשודה בהכאה – למעצר בית

גן הילדים בקרית אתא בו הסייעת חשודה בכך שדרשה מילדים בגן בקריית אתא להכות בן 3 . ינואר 2014. אדריאן הרבשטיין
"הוא בכה בכי שלא הכרתי עד אז". גן הילדים בקריית אתא, אתמול/אדריאן הרבשטיין

אמו של הילד שעל פי החשד הוכה בידי חבריו בנתניה, סיפרה היום (שלישי) על המקרה החמור. "הגעתי ביום שני בשעה 14:00 לקחת את בני מהגן", שחזרה. "כולם היו בחצר, כולל הגננת. הוא בכה בכי שלא הכרתי עד אז. תפסתי אותו וחיבקתי אותו. ניסיתי להרגיע אותו והוא לא נרגע. אחת הילדות, בסך הכול בת שלוש וחצי, אמרה לי 'הוא הציק לנו ואנחנו הרבצנו לו בחזרה'. אחר כך, הגננת אמרה לילד שלי 'אני אוהבת אותך. אתה ילד טוב'. הוא בכה ולא הצלחתי להרגיע אותו".

"הגננת אמרה שזה מה שקורה לילדים שמציקים"

לדבריה, בשלב זה הבינה שמשהו קרה. "הוצאתי אותו מהגן, התחלתי לחקור אותו והוא סיפר שהילדים הרביצו לו", תיארה. "הוא אמר לי מי הילדים שהרביצו לו וסיפר שבעטו בו. כששאלתי אותו מה עשתה הגננת, הוא אמר שהגננת אמרה להרביץ לו. כשהתקשרתי לגננת, היא אמרה שהוא הציק לילדים והילדים 'החליטו להחזיר לו'. כששאלתי איך קרה דבר כזה, אם זו שיטת חינוך, היא אמרה שזה מה שקורה לילדים שמציקים".

לאחר המקרה, החליטה האם להפסיק לשלוח את בנה לגן. "התקשרתי למפקחת הגנים, סיפרתי לה את הסיפור", הוסיפה. "הילד שלי בן שלוש וחצי והוא לא מדבר כל כך טוב. הילדה שאמרה לי ש'החליטו להחזיר לו' היא שכנה שלנו, אז ביקשתי מאבא שלה לברר איתה מה קרה. הילדה סיפרה לאבא שלה שהגננת אמרה להרביץ לו – צבטו אותו, עקצו אותו, בעטו בו". בהמשך היום, הגישה האם המודאגת תלונה במשטרה ונתנה את הסכמתה שהחוקרים ישוחחו גם עם בנה.

גן ילדים בנתניה שבו הורתה גננת להכות ילד. פברואר 2014. ניב אהרונסון
האם המודאגת הגישה תלונה במשטרה. הגן בנתניה, הערב/ניב אהרונסון

אמו של הילד שהוכה לכאורה בידי חבריו, והורים נוספים לילדים בגן, טוענים שלא מדובר במקרה ראשון של אלימות מצדה של הגננת. "היו מקרים של אלימות מול המפקחת", סיפרו. "היא נתנה מכה פה, מכה שם - והכול נעלם מתחת לשולחן". בינתיים, בני משפחתו של הפעוט, מתקשים לעכל את שאירע לילדם. "אנחנו בשוק", סיכמה האם ההמומה, "אני לא מאמינה. עד שהגננת לא תטופל כמו שצריך, הילד לא חוזר לגן. מצדי, שירחיקו אותה עד סוף החקירה. כרגע, היא מסכנת את הילדים - ולא רק את הילד שלי".

אמא של ילד אחר המתחנך בגן סיפרה שכשקראה על החשד להתעללות בגן הילדים בקריית אתא, עליו פורסם לראשונה בוואלה! חדשות, הייתה בטוחה תחילה שמדובר על הגן של בנה. "אצלנו הסיפור היה יותר חמור - זו הייתה הוראה של הגננת", אמרה. "לגננת הזו יש רקע קודם כי בעבר הוגשו נגדה תלונות למפקחת". לטענתה, לאחר המקרה ביום שני, סייעות נחקרו במשטרה ו"מסרו עדות קשה". היא הביעה פליאה "שהגננת בכלל נשארה עד עכשיו. היא מבוגרת ומזמן רצתה לצאת לפנסיה".

גן ילדים בנתניה שבו הורתה גננת להכות ילד. פברואר 2014. ניב אהרונסון
הכניסה לגן הילדים בנתניה/ניב אהרונסון

מהמשטרה נמסר בתגובה: "הוגשה תלונה שטענה כי הגננת הכתה את הילד בן השלוש ביד והתלונה נבדקת".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "ראשית, נציין כי אנו רואים את המקרה בחומרה רבה ולא ידוע לנו על תלונות קודמות הקשורות לאלימות מצד הגננת. אתמול, עם היוודע המקרה, בהתאם לנוהלים, העברנו דיווח למשרד החינוך האמון על הנושא, שכן הגננת הינה עובדת המשרד ואינה עובדת העירייה. בשעות אלו, אנו ממתינים להנחיית משרד החינוך והמשטרה כיצד יש לנהוג. עוד נציין כי מאז היוודע המקרה הגננת לא שהתה בגן. נדגיש כי העירייה תמשיך לפעול על פי הנוהלים ובכל האמצעים שלרשותה, לטובת שלומם של ילדי הגן בתוך מערכת החינוך ומחוץ לה. נמשיך לעקוב אחר המקרה כנדרש".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully