וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ האיראני לא שלל הכרה בישראל - והכחיש

בתום ועידת הביטחון במינכן נשאל מוחמד ג'וואד זריף אם ארצו מכירה בקיום ישראל והשיב: "כשזכויות הפלסטינים יישמרו, הבעיה הזאת תיעלם מעצמה". לאחר מכן, הכחיש את הדברים

צילום: רשת הטלוויזיה הגרמנית פיניקס, עריכה: יותם בן-דוד

שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, רמז היום (שני) שארצו תהיה מוכנה להכיר בישראל אם ייחתם הסכם שלום עם הפלסטינים. בראיון לטלוויזיה הגרמנית, עם סיומה של ועידת הביטחון במינכן בה השתתף לצד שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, נשאל זריף אם איראן מכירה בזכות קיומה של ישראל. "לא אנחנו אלה שצריכים להכיר בישראל, הפלסטינים הם אלה שצריכים להכיר בישראל", השיב. "כשזכויותיהם של הפלסטינים יישמרו, או לא ייפגעו, הבעיה הזאת תיעלם מעצמה, ואז אתה לא תיאלץ לשאול את השאלה הזו".

עוד על היחסים עם איראן:
קרובים מאי פעם: יעלון בשורה הראשונה בנאום השר האיראני
בכיר איראני: סעודיה היא האויבת הגדולה, לא ישראל
איראן: "לא נוותר על הטכנולוגיה להעשרת אורניום"

שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף. ועידת מינכן לביטחון, 1 בפברואר 2014. טוויטר, אתר רשמי
זריף בוועידת הביטחון במינכן/אתר רשמי, טוויטר

אלא שבאיראן מיהרו להכחיש את האמירות המתונות יחסית. סוכנות הידיעות האיראנית "פארס" ציטטה את סגנו של זריף, חסן קשקאווי, באומרו כי "בשיחת טלפון שקיימתי עם מר זריף, הוא הכחיש לחלוטין את הדברים שיוחסו לו והבהיר כי עמדתה של הרפובליקה האיסלאמית לגבי המשטר (הציוני) היא כפי ששבו ואמרו המנגנונים הדיפלומטיים של המדינה – ועמדה זו לא השתנתה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שר הביטחון משה יעלון בשורה הראשונה מול שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף בוועידת מינכן, פברואר 2014. אריאל חרמוני, לשכת העיתונות הממשלתית
קרוב מתמיד. יעלון/לשכת העיתונות הממשלתית, אריאל חרמוני

אתמול אמר שר החוץ האיראני במינכן כי ישראל חייבת להשיב לפלסטינים את זכויותיהם אם היא שואפת להשיג שלום. "אנחנו כמובן לא נצא בהצהרות כמו הממשלה הקודמת", ציין בהתייחסו לנימה הלוחמנית ששידר הנשיא הקודם, מחמוד אחמדינג'אד, "אבל המדיניות (של ישראל) שוללת מהעם הפלסטיני את הדברים הבסיסיים ביותר... עד שלא ידונו בכך, המשבר לא ייפתר".

שר הביטחון יעלון, שכאמור השתתף גם הוא בוועידה, לא נשאר חייב. בפורום אחר – בו לא נכח זריף - תקף יעלון את איראן על המשך הטעיית המערב וההתמדה בפיתוח נשק גרעיני למרות הסכם הביניים. לדבריו, אסור לסמוך על איראן, שמלבה את האי-יציבות ואת הטרור באזור. "אם זה המשטר האיראני, למה שנשלה את עצמנו?", תהה שר הביטחון והוסיף כי על העולם להמשיך ולעקוב אחרי המדיניות המניפולטיבית של שלטון האייתוללות. "הם באו לשולחן המשא ומתן כתוצאה מהמצב הכלכלי, וחשוב להם לשפר אותו. עם זאת, הם ינצלו את הזמן שעומד לרשותם בשנים הקרובות כדי להתקדם בעניין הגרעין הצבאי", הזהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully