וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: "לא נוותר על הטכנולוגיה להעשרת אורניום"

2.2.2014 / 5:58

שר החוץ מוחמד ג'וואד זריף התייחס לסבב השיחות הקרוב לקראת הסכם קבע עם המעצמות, וטען: "לטכנולוגיה ולמדע אין קשר להתחמשות". "לא יהיה קשה להגיע להסכם, אך זה ייקח זמן"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, אמר אמש (שבת) בראיון שהעניק במהלך ועידת מינכן לביטחון כי איראן לא תוותר על מחקר הצנטריפוגות להעשרת אורניום במסגרת הסכם הקבע בנוגע לתכנית הגרעין. סבב השיחות הראשון עם המעצמות לקראת הסכם הקבע ייפתח ב-18 בפברואר בווינה. "אנחנו נדון בהיבטים שונים של תכנית הגרעין, ואני לא חושב שלטכנולוגיה ומדע יש קשר להתחמשות", אמר זריף.

עוד על הסכם הגרעין:
בכיר איראני: סעודיה היא האויבת הגדולה, לא ישראל
אובמה: אטיל וטו על סנקציות חדשות נגד איראן
איראן: עצרנו את העשרת האורניום לרמה גבוהה

דיפלומטים מערביים הביעו בעבר חשש מהמשך המחקר האיראני בנוגע לפיתוח צנטריפוגות מתקדמות, אך האיראנים נחושים להמשיך בו. בדצמבר, גורם אמריקני מסר כי איראן הודיעה למעצמות שברצונה להתקין צנטריפוגות מתקדמות נוספות מסוג IR-2m. גורמים המעורבים בשיחות הגרעין טוענים כעת כי בטהראן הביעו רצון להמשיך בפיתוח של צנטריפוגות מתקדמות אף יותר.

מוחמד ג'וואד זריף שר החוץ האיראני ולורן פביוס שר החוץ הצרפתי. נובמבר 2013. רויטרס
"זו רק תחילתו של המשא ומתן לקראת הסכם סופי". זריף ושר החוץ הצרפתי, פביוס/רויטרס

הסכם הביניים בין איראן למעצמות – ארצות הברית, סין, רוסיה, בריטניה, צרפת וגרמניה – נחתם בנובמבר האחרון, ונכנס לתוקפו ב-20 בינואר. במסגרתו, הותר לאיראן להמשיך במחקר ופיתוח של צנטריפוגות להעשרת אורניום, אולם הרפובליקה האיסלאמית התחייבה להשעות התקנת צנטריפוגות חדשות.

שר החוץ טען כי המעצמות "פחות או יותר" מילאו את חלקן בהסכם הביניים, הכולל הקלה בסנקציות, אך הדגיש שמוקדם מדי לבחון את ההשפעות על הכלכלה האיראנית. זריף התייחס גם לסבב השיחות הקרוב, ואמר: "זו רק תחילתו של המשא ומתן לקראת הסכם סופי. זה הצעד הראשון, ואני מצפה שזה ייקח זמן".

"לא יהיה קשה להגיע להסכם, אם יש אמון ורצון טוב מכל הצדדים לנסות לבחון את האפשרויות השונות להגיע למטרה המשותפת – להבטיח שתכנית הגרעין האיראנית היא למטרות שלום בלבד", אמר זריף. "אין לנו שום כוונה אחרת", הוסיף, "לכן, זה לא צריך להיות כל כך קשה. יהיה יותר מסובך להסכים על הפרטים, עם זאת, אז נראה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully