וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: הכרעת הדין במשפט החוזר של "הרוצחת הסקסית"

לאחר שהורשעה וזוכתה, בית משפט באיטליה יכריע שוב את דינה של אמנדה נוקס ברצח של סטודנטית בריטית ב-2007, יחד עם בן זוגה לשעבר. נוקס לא צפויה להגיע לשמוע את הפסיקה

אמנדה נוקס מתראיינת לראשונה. AP
לא תגיע לשמוע את הפסיקה. נוקס/AP

בפעם השלישית: בית משפט בפירנצה שבאיטליה יכריע היום (חמישי) את דינה של אמנדה נוקס במשפט הרצח של הסטודנטית הבריטית מרדית' קרצ'ר במדינה ב-2007. יחד עמה, יוכרע דינו של בן זוגה לשעבר, רפאל סולסיטו. נוקס בת ה-26 לא צפויה להיות נוכחת במתן הכרעת הדין.

דינם של נוקס וסולסיטו ייתנן במסגרת משפט חוזר שנפתח לאחר שבית המשפט העליון באיטליה הפך את זיכוים בשנה שעברה. פטריק לוממבה, בעלי בר שהואשם על ידי נוקס במעשה ושהה בכלא במשך שבועיים בשל כך, תקף את החלטה של נוקס לא להופיע בבית המשפט. "אם היא חפה מפשע כפי שהיא טוענת, עליה לבוא לבית המשפט ולשמוע את הכרעת הדין", אמר לוממבה לסוכנות ידיעות באיטליה. "אם באמת לא היה לה כל קשר למעשה, עליה לשבת בבית המשפט ולשמוע את פסיקת השופטים. אבל היא בורחת ממנה".

עוד כותרות על אמנדה נוקס:
העדות שתזכה את "הרוצחת הסקסית" אחת ולתמיד?
האקס של "הרוצחת הסקסית": "המין לא היה משעמם"
"הרוצחת הסקסית": "מעולם לא השתתפתי באורגיה"

אמנדה נוקס נחתה בארצות הברית לאחר שזוכתה מהרשעתה ברצח. רויטרס
נוקס בעקבות זיכויה/רויטרס

נוקס, שכונתה "הרוצחת הסקסית", ובן זוגה סולסיטו, הורשעו בדצמבר 2009 ברצח קרצ'ר, שהייתה שותפתה של נוקס, תוך כדי תקיפה מינית. נוקס נשלחה ל-26 שנות מאסר ואילו סולסיטו נידון ל-25 שנים בכלא. נאשם שלישי בפרשה, סטודנט מחוף השנהב בשם רודי הרמן גואדה, נשלח במשפט נפרד ל-16 שנות מאסר. אלא שכשנתיים לאחר גזר הדין, באוקטובר 2011, קיבל בית המשפט את ערעורם של השניים וקבע כי העדויות בתיק אינן אמינות. במרץ האחרון הפך בית המשפט העליון באיטליה את ההחלטה והורה על קיום משפט חוזר.

הראייה המרכזית שהביאה להרשעה הראשונה של נוקס הייתה סכין מטבח, באורך 30 סנטימטרים, שנמצאה בדירתו של סולסיטו. תחילה נטען כי נמצאו דגימות DNA של קרצ'ר ושל נוקס על הסכין. כבר במשפט הראשון טענה התביעה כי הסכין "לא לגמרי לא תואמת את כלי הרצח" ואילו ההגנה טענה כי היא גדולה מדי ביחס לפצעים שנמצאו על גופתה של קרצ'ר. דוח שהוגש לבית המשפט במהלך הערעור הראה כי כמות ה-DNA של קרצ'ר על הסכין הייתה זניחה.

מרדית - מרדית קרצ'ר שנרצחה באיטליה. AP
כמות ה-DNA על הסכין הייתה זניחה. הנרצחת, מרדית' קרצ'ר/AP

לפני כשלושה חודשים, קבעה מומחית שמינה בית המשפט כי על הסכין לא נמצאו דגימות DNA של נוקס. לפי קביעתה, על הסכין לא נמצאו גם דגימות DNA של סולסיטו או של גואדה. סנגורה של נוקס, לוקה מאורי, הביע שביעות רצון מהעדות שתומכת בטענת ההגנה לפיה הסטודנטית האמריקנית עשתה שימוש בסכין לצורך הכנת אוכל בלבד. הוא הוסיף כי ראיה נוספת התומכת בטענה היא שהסכין לא נשטפה. "זה משהו חשוב מאוד", אמר לאחר העדות לסוכנות הידיעות AP. "זה אבסורד להשתמש בזה לרצח ולשים את זה בחזרה במגירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully