וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה: משפט חוזר ל"רוצחת הסקסית" שזוכתה מרצח

בית המשפט העליון במדינה הפך ההחלטה לזכות את הסטודנטית האמריקאית אמנדה נוקס ובן זוגה לשעבר, רפאל סולסיטו, שהורשעו וזוכו מרצח סטודנטית בריטית. נוקס: "בטוחה באמת שלי"

צילום: רויטרס עריכה: טל רזניק

בית המשפט העליון באיטליה הפך היום (שלישי) את ההחלטה לזכות את הסטודנטית האמריקאית אמנדה נוקס ובן זוגה לשעבר רפאל סולסיטו שהורשעו ברצח הסטודנטית הבריטית מרדית' קרצ'ר. בית המשפט הורה לקיים משפט חוזר בפרשה שהסעירה את איטליה בשנים האחרונות. המשפט החדש ייערך בפני בית המשפט בפירנצה.

אמנדה נוקס פרצה בבכי: "לא הרגתי, רוצה הביתה". רויטרס
הורשעה, זוכתה - ושוב תורשע? נוקס/רויטרס

נוקס, שכונתה "הרוצחת הסקסית", ובן זוגה הורשעו בדצמבר 2009 ברצח קרצ'ר, תוך תקיפה מינית. נוקס נשלחה ל-26 שנות מאסר ואילו סולסיטו נידון ל-25 שנים בכלא. נאשם שלישי בפרשה, סטודנט מחוף השנהב בשם רודי הרמן גואדה, נשלח במשפט נפרד ל-16 שנות מאסר. אלא שכשנתיים לאחר גזר הדין, באוקטובר 2011, קיבל בית המשפט את ערעורם של השניים וקבע כי העדויות בתיק אינן אמינות.

נוקס הביעה צער על החלטת בית המשפט לקיים משפט חוזר בעניינה. "זה כאב לקבל את החדשות הללו", אמרה והוסיפה כי המקרה "התגלה שוב ושוב כמופרך לגמרי ובלתי הוגן". לדבריה, על המשפט החדש לכלול בדיקה אובייקטיבית, אך היא לא ציינה אם תשוב לאיטליה לצורך השתתפות בדיוני הוועידה. "התביעה, האחראית לפערים הרבים בעבודתם, צריכה להיות מסוגלת להשיב עליהם, למען רפאל, למעני ובמיוחד למען משפחתה של מרדית'. לבנו יוצא אליהם", אמרה. "לא משנה מה יקרה, משפחתי ואני נעמוד בפני המאבק המשפטי המתמשך הזה כפי שעשינו תמיד, בטוחים באמת שלנו ובראש מורם לנוכח האשמות פסולות ובלתי סבירות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

הראייה המרכזית לפיה הורשעה נוקס הייתה סכין מטבח באורך 30 סנטימטרים שנמצאה בדירתו של סולסיטו ועליה, נטען במשפט הראשון, נמצאו דגימות DNA של קרצ'ר ונוקס. כבר במשפט הראשון טענה התביעה כי הסכין "לא לגמרי לא תואמת את כלי הרצח" ואילו ההגנה טענה כי היא גדולה מדי יחסית לפצעים שנמצאו על גופתה של קרצ'ר. דו"ח שהוגש לבית המשפט במהלך הערעור הראה כי כמות ה-DNA של קרצ'ר על הסכין הייתה זניחה.

במהלך דברי הסיכום שלה בפני חבר המושבעים האיטלקי ביום זיכויה כפרה נוקס באישומים נגדה, ואמרה כי "אני אותו אדם שהייתי לפני ארבע שנים. איבדתי חברה, באופן הכי נורא שיכול להיות. האמון שלי ברשויות החוק הופר, נאלצתי להתמודד עם אישומים מופרכים ובלתי הגונים. אני משלמת בחיי על פשעים שלא ביצעתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully