וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העדות שתזכה את "הרוצחת הסקסית" אחת ולתמיד?

מומחית שמינה בית המשפט קבעה שעל הסכין ששימשה לכאורה לרצח בו נאשמת אמנדה נוקס, נמצאו דגימות DNA שלה בלבד - ולא של הקורבן. ההגנה טוענת שנוקס השתמשה בסכין להכנת אוכל

"הרוצחת הסקסית" בדרך לזיכוי נוסף? מומחית שמינה בית המשפט באיטליה, במסגרת משפטה החוזר של אמנדה נוקס, קבעה כי על סכין המטבח ששימשה לכאורה לרצח הסטודנטית הבריטית מרדית' קרצ'ר – בו נאשמת נוקס – לא נמצאו דגימות DNA של נוקס. עדותה של המומחית אנדרה ברטי היום (רביעי), לפיה על הסכין נמצאו דגימות של DNA של הקורבן בלבד, תומכת בגרסת ההגנה.

אמנדה נוקס, "הרוצחת הסקסית", בראיון לרשת NBC, 20 בספטמבר 2013. AP
בדרך לזיכוי נוסף? נוקס/AP

נוקס, שכונתה "הרוצחת הסקסית", ובן זוגה לשעבר, רפאל סולסיטו, הורשעו בדצמבר 2009 ברצח קרצ'ר שותפתה של נוקס, תוך תקיפה מינית. נוקס נשלחה ל-26 שנות מאסר ואילו סולסיטו נידון ל-25 שנים בכלא. נאשם שלישי בפרשה, סטודנט מחוף השנהב בשם רודי הרמן גואדה, נשלח במשפט נפרד ל-16 שנות מאסר. אלא שכשנתיים לאחר גזר הדין, באוקטובר 2011, קיבל בית המשפט את ערעורם של השניים וקבע כי העדויות בתיק אינן אמינות. במרץ האחרון הפך בית המשפט העליון באיטליה את ההחלטה והורה על קיום משפט חוזר.

לפי קביעתה של המומחית, על הסכין לא נמצאו גם דגימות DNA של סולסיטו או של גואדה. סנגורה של נוקס, לוקה מאורי, הביע שביעות רצון מהעדות שתומכת בטענת ההגנה לפיה הסטודנטית האמריקנית עשתה שימוש בסכין לצורך הכנת אוכל בלבד. הוא הוסיף כי ראיה נוספת התומכת בטענה היא שהסכין לא נשטפה. "זה משהו חשוב מאוד", אמר לאחר העדות לסוכנות הידיעות AP. "זה אבסורד להשתמש בזה לרצח ולשים את זה בחזרה במגירה".

רפאל סולסיטו, אחרי הכרעת הדין שזיכתה אותו מרצח, איטליה, אוקטובר 2011. רויטרס
סולסיטו לאחר הזיכוי ב-2011/רויטרס

הראייה המרכזית שהביאה להרשעה של נוקס הייתה סכין המטבח, באורך 30 סנטימטרים, שנמצאה בדירתו של סולסיטו. תחילה, נטען כי נמצאו דגימות DNA של קרצ'ר ונוקס. כבר במשפט הראשון טענה התביעה כי הסכין "לא לגמרי לא תואמת את כלי הרצח" ואילו ההגנה טענה כי היא גדולה מדי יחסית לפצעים שנמצאו על גופתה של קרצ'ר. דוח שהוגש לבית המשפט במהלך הערעור הראה כי כמות ה-DNA של קרצ'ר על הסכין הייתה זניחה.

עוד בנושא:
איטליה: משפט חוזר ל"רוצחת הסקסית" שזוכתה מרצח
"הרוצחת הסקסית" מדברת: "שיראו בי אדם שוב"
"הרוצחת הסקסית": "מעולם לא השתתפתי באורגיה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully