וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצר אחד החשודים במעורבות בדקירה באשדוד

רמי שני

29.1.2014 / 15:57

במהלך הדיון בני משפחתו החלו להתפרע, לאחר שהתברר כי לא אכל ושתה מאז מעצרו. חשוד נוסף שוחרר לאחר שהתגלה כי לא היה נוכח בזירת הקטטה סמוך לבית ספר. "התחושות קשות מאוד"

צילום: שי מכלוף, בני ואינר; עריכה: מיכאל ברגמן

בית משפט השלום באשקלון הורה היום (רביעי) על הארכת המעצר של אחד המעורבים בדקירה בבית הספר באשדוד, אתמול. במהלך הדיון באולם החלו בני משפחתו של החשוד להתפרע ולהשתולל, לאחר שהתברר להם כי הוא חש ברע משום שלא אכל ושתה מאז אתמול. אנשי ביטחון הגיעו למקום והרגיעו את הרוחות.

חשוד נוסף במעורבות בקטטה, במהלכה נדקר נער בן 15 בבטנו, שוחרר לביתו בתום הדיון בעניינו. לדברי פרקליטו, עו"ד שאול שניידר, המשטרה ביקשה תחילה לעצור אותו, אולם נוכח אליבי שהוצג, לפיו הנער היה בביתו בעת האירוע, חזרה בה המשטרה מבקשתה - והוא שוחרר. משטרת אשדוד וחוקרי מרחב לכיש ממשיכים לחקור את נסיבות האירוע.

חוקרי משטרת מרחב לכיש מסרו מוקדם יותר היום כי אחד הנערים החשודים הודה במעורבות בביצוע הדקירות במהלך הקטטה. מדובר בנער שבעוד כחודש יחגוג את יום הולדתו ה-14. מהחקירה עולה כי הנדקר היה בקשר עם נערה בת גילם של הנערים – וכך גם החשוד בדקירה. הדבר לא נשא חן בעיניו, לטענתו, ולכן הביא חבר "לסגור איתו חשבון".

עוד בוואלה! חדשות:
הילד יצחק גרוס שהורעל מהדברה בירושלים שב להכרה
פלסטיני ירה לעבר עמדת צה"ל ליד רמאללה - וחוסל
אסון הגז: "ברז שנפתח בשוגג, לא רשלנות הטכנאי"

נער נדקר בכניסה לבית ספר באשדוד, ינואר 2014. דייב בוימוביץ'
"מה שצריך להדאיג את כולנו זה השימוש בנשק קר בקלות כזו רבה על ידי קטינים". זירת האירוע, אתמול/דייב בוימוביץ'

עוד עולה מחומרי החקירה כי החשודים תיאמו מפגש עם הנער שנדקר. לפי החשד, הם המתינו לו במגרש החנייה של בית הספר ברחוב שבט ראובן בעיר, שאינו נראה לעין מתא המאבטח, ושם התפתח ויכוח שהתלהט וגלש לקטטה אלימה, במהלכה, כאמור, דקר אחד התוקפים את הנער. הוא הועבר במצב בינוני לקבלת טיפול רפואי בבית החולים קפלן ברחובות. שניים מהמעורבים נמלטו מהמקום אך נעצרו כעבור כמה שעות על ידי המשטרה, ושניים נוספים נעצרו בשעות הצהריים.

עו"ד נס בן-נתן, המייצג את אחד החשודים, אמר היום: "התחושות שלו קשות מאוד, הוא מאוד מבולבל, הוא לא רגיל למצבים האלה. צריך להבין שמדובר בילד קטן. אני מבין את הכעס בציבור על כל מה שקורה, אבל צריך להבין שיכולה להיות סיטואציה שהבחור לא קשור לעניין. הוא מאשר שהייתה קטטה, אך חוץ משהייה במקום אין לו שום קשר לעניין. המפגש התלהט לכדי קטטה כלשהי. ברגע שהוא ראה שהדברים מתלהטים הוא ניסה תחילה להפריד, וכשהוא ראה שזה נהיה מורכב יותר הוא עזב את המקום והלך לדרכו". "מה שהוא אמר - הוא אמר במשטרה. החקירה בתחילתה, ואנחנו לא רוצים לגרום לשיבושה", הוסיף.

מפקד תחנת אשדוד במשטרה, סגן-ניצב נועם שקל, סיפר כי הרקע לאירוע והזירה נחקרים. "לפי מה שאנחנו מבינים, הסכסוך שגרר את מעשה האלימות הזה לא התחיל היום בבוקר, יש לו רקע קודם", אמר סנ"צ שקל. "בשעות הקרובות אנחנו כבר נשים עליהם יד ונעצור אותם. מה שצריך להדאיג את כולנו למעשה זה הנושא של שימוש בנשק קר בקלות כזו רבה על ידי קטינים, וזה חומר למחשבה לכולנו".

שר החינוך, שי פירון, התייחס לאירוע במסיבת עיתונאים בבאר שבע, ואמר כי אסור שתרבות האלימות תהפוך להיות חלק מהחברה הישראלית. "צריך לעצור ולחשוב כיצד מגבשים תכניות להתמודד עם האלימות הנוראה הזו", אמר השר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully