וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורשע ברצח מנהל חברה קדישא: "הלבישו עליי התיק"

קובי מנדל

26.1.2014 / 11:22

השופטים הרשיעו את יצחק חזן מבית שמש ברצח בנימין הסה ב-2011 בעקבות ריבוי הראיות נגדו. פרקליט משפחת המנוח: "קוראים למשטרה למצוא את שולחי האדם שלחץ על ההדק"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: גדי וינסטוק

סוף לפרשה? בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע הבוקר (ראשון) את יצחק חזן, תושב בית שמש בן 55, ברציחתו של בנימין הסה, מנהל חברה קדישא בחיפה, בחודש ינואר 2011. חזן רצח את הסה בן ה-67 ביריות סמוך לביתו. פריצת הדרך בחקירת המשטרה באה לאחר שנמצא אקדח בקיר במקווה, ועליו שרידי DNA של חזן.

שופטי בית המשפט המחוזי בחיפה בראשות אב בית הדין השופט משה גלעד ציינו בהכרעת הדין שריבוי הראיות הוביל להרשעתו של חזן. השופטים ציינו כי פעם אחר פעם הוא שיקר בעדותו ובחקירתו "הוא לחץ לא אחת את ידו של החוקר והתלוצץ. זה לא נאשם שלא יכול היה לומר את שרצה לחוקריו. הגענו למסקנה מעבר לספק סביר שלא נותרה אפשרות אחרת שהוא היה מאחורי האקדח".

עוד על השתלשלות חקירת הרצח:
אישום ברצח בנימין הסה: "תיכנן וביצע בקור רוח"
פוענח: מנכ"ל חברה קדישא סירב למסור חלקות בחינם - ונרצח
בעקבות הרצח בחיפה: חברה קדישא שבתה למספר שעות

הכרעת דין ליצחק חזן, רוצחו של מנכ"ל החברה קדישא, ינואר 2014. ערן גילווארג
טוען לחפותו. חזן בבית המשפט, היום/ערן גילווארג

בכתב האישום שהוגש לפני כשנה וחצי נטען כי יומיים לפני הרצח הגיע חזן לחיפה ושהה בבית קרוב משפחתו. ביום הרצח ערך חזן סיור סמוך לביתו של הסה בן ה-67, אך הוא לא היה בביתו - וחזן שב על עקבותיו. שעתיים לאחר מכן חזר למקום כשהפעם הוא מצויד באקדח בזמן שהסה החנה את רכבו כששב לביתו עם אשתו. בני הזוג החלו לצעוד לכיוון ביתם, וכאשר הגיע הסה לרחבת הכניסה - ירה חזן חמש יריות שלפחות ארבע מהן פגעו בחזהו, וגרמו למותו. הרקע למעשים הוא ככל הנראה סירובו של המנוח לתת חלקות קבר בחינם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
פוענח רצח מנכ"ל חברה קדישא בני הסה. אבישי גולן, ערן גילווארג
"בנימין היה איש של שלום והיה עובד ציבור, ועל רקע זה הוא נרצח". הסה/ערן גילווארג, אבישי גולן

בית המשפט קבע ארכה של חודש להשמיע את הטיעונים לעונש, לאחר שהפרקליטות ביקשה מבית המשפט להטיל על חזן עונשים מצטברים על העבירות שביצע. חזן אמר בבית המשפט לאחר הכרעת הדין: "אני חף מפשע. המשטרה הלבישה עליי את התיק הזה. אני מסרתי גרסה לגבי הנשק לפיה רק העברתי את הנשק, אך הם היו להוטים להרשיע אותי לאורך כל התיק. אני קורא לעיתונאים שיבואו אליי ויקבלו ממני את הסיפור במלואו".

עורך הדין תומר בן חמו המייצג את משפחת הסה אמר בתום הדיון: "אנחנו קוראים למשטרה ולרשויות החוק לא להניח ולא לשקוט על השמרים, להמשיך לחקור ולמצוא את השולחים האמתיים של האדם שלחץ על ההדק. אני מצטרף למסר שמעביר בנו של המנוח – בנימין היה איש של שלום והיה עובד ציבור, ועל רקע זה הוא נרצח. אני לא חושב שהמדינה יכולה להמשיך ולסבול לחץ של גורמים על עובדי ציבור, לחץ שבסופו של דבר הגיע להירצחו של בנימין".

אבידן הסה בנו של בני הסה,מנכ"ל החברה קדישא שנרצח  ע"י ליצחק חזן, ינואר 2014. ערן גילווארג
אבידן הסה, בנו של הנרצח/ערן גילווארג

"מבחינתי, הרוצח עדיין חופשי וקרה פה דבר בלתי רגיל ולא יאומן", אמר סנגורו של הרוצח, עורך הדין רפי ליטן. "המנוח עבר לפחות ארבעה עד חמישה ניסיונות לפגוע בו, לרבות שריפת דלת דירתו והשלכת חומצה על פניו על ידי אנשים שאף אחד לא תפס עד היום. יצחק חזן היה היחיד שנפל לכפפה של פתרון התיק. זאת הסיבה היחידה, כי בכל ימ"ר חוף ובכל פרקליטות מחוז חיפה, אף אחד לא הצליח במשך חודשים של חקירה להעמיד את יצחק חזן מאחורי האקדח שירה במנוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully