וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוענח: מנכ"ל חברה קדישא סירב למסור חלקות בחינם - ונרצח

קובי מנדל

9.5.2012 / 10:55

הותר לפרסום: תושב בית שמש נעצר בחשד שירה למוות במנכ"ל חברה קדישא בחיפה, בני הסה, אשתקד. על פי החשד, הרצח הוזמן על ידי גורם מחברה מתחרה, שטרם נעצר

ערן גילווארג

(צילום: אבישי גולן, ערן גילווארג, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

חוקרי היחידה המרכזית של מרכז חוף פענחו רצח מנכ"ל חברה קדישא האשכנזית בחיפה, בנימין הסה, שנרצח בחודש ינואר אשתקד בפתח ביתו - כך הותר הבוקר (רביעי) לפרסום. יצחק חזן, תושב בית שמש בן 40, נעצר בחשד לביצוע המעשה וביום שישי הקרוב יוגש נגדו ככל הנראה כתב אישום.

ב-16 בינואר 2011, בעת שהסה שב לביתו יחד עם רעייתו, ירה בו אלמוני חמש יריות מטווח קצר בפתח הבית ברחוב סיני בעיר - ונמלט. גורמים בקהילה החרדית בחיפה סיפרו, כי הסה סבל בעבר מאלימות בשל מחלוקות על שטחים לקבורה. לדברי הגורמים, ב-2004 הוצתה דלת ביתו של הסה, וכמה חודשים לאחר מכן אלמוני שפך חומצה על פניו וגרם לו נזק באחת מעיניו. לא נעצרו חשודים במעשים.

חוקרי היחידה של מחוז חוף עצרו כמה חשודים ברצח, אך לבסוף התמקדו בחשוד אחד - יצחק חזן, בן ה-40, המוכר למשטרה. על פי החשד, חזן נשכר על ידי אדם אחר על מנת לבצע את הרצח, במסגרת סכסוך על חלקות קבורה של חברה קדישא האשכנזית, לבין חברה קדישא אחרת בעיר. האקדח, ששימש על פי החשד את חזן ברצח, נגנב מתושב חיפה בשנת 2001 ונמצא ליד המקווה בעיר בתוך גרב שממנה לקחו דגימות DNA.

מנכ"ל חברה קדישא בחיפה נורה למוות. אבישי גולן
"מזמין הרצח שילם 40 אלף שקלים על ביצועו". זירת הרצח לפני כשנה/אבישי גולן

מפקד היחידה המרכזית של מחוז החוף, ניצב-משנה אלי אסייג, סיפר לוואלה! חדשות כי חזן הגיע לחיפה יומיים לפני הרצח, יחד עם חברתו שסייעה לו בהכנות למעשה. לדבריו, חזן סייר ברחוב שבו גר הסה, ולמד היכן גר בדיוק. על פי החשד, ביום המדובר הוא ירה למוות בהסה ולאחר מכן נסע לביתו של קרוב משפחתו בעיר התחתית, שם חיכתה לו חברתו והשניים חזרו לבית שמש.

ניצב-משנה אסייג המשיך וסיפר כי יומיים לאחר מכן נפגש חזן עם קרוב משפחתו וקיבל ממנו, על פי החשד, סכום של 40 אלף שקלים - תשלום על הרצח שהוזמן על ידי אדם אחר לו סכסוך עם הסה. מפקד היחידה המרכזית ציין כי על פי החשד, הרצח הוזמן לאחר ויכוח שפרץ בין הסה למזמין הרצח ולקרוב משפחתו, בשל חוסר שביעות רצונם מאי קבלת חלקות קבר, שעלותן נעה בין 3,000 שקלים לעשרות אלפי שקלים לחלקה.

מהחקירה עולה עוד, כי מזמין הרצח וקרוב משפחתו, שניהם מתנדבים באחת מחברות הקדישא בעיר, רצו לקבל בחינם חלקות קבורה, לאחר שבעבר קיבלו 150 חלקות ללא תשלום. הסה סירב להיענות לבקשתם, ובעקבות כך נוצרה המחלוקת.

"הסה ניהל את חברה קדישא בצורה נקייה ביותר"

אסייג סיפר על התפנית בחקירה שאירעה ב-23 בנובמבר. "בבית שמש נמצא אקדח סמוך למקווה. בדיקות בליסטיות שנעשו לאקדח במשטרה, העלו כי האקדח קשור לרציחתו של בני הסה. בנוסף, נערכו בדיקות נוספות והצלחנו לקשור את החשוד יצחק חזן למעשה. הפעלנו מערכות טכנולוגיות מתקדמות של משטרת ישראל והצלחנו לקשור את החשוד גם לזירה. הגענו גם לבת זוגו שנכחה איתו בזמן ההכנות למעשה ובהמשך גבינו עדויות ממנו ומאחרים שחיזקו את הראיות באירוע".

אסייג הוסיף כי באירוע היו חשודים נוספים ששוחררו וכי בידי המשטרה חשוד אחד בלבד כעת. "לא הצלחנו להוכיח באופן מוחלט את המניע אבל אנחנו מודעים לנושא של חלקות האדמה בין הסה לחברות קדישא אחרות, ואנחנו נחקור גם את זה בהמשך". לדבריו, שאר החשודים שוחררו כי לא היו נגדם ראיות שקשרו אותם לאירוע. ניצב משנה אסייג ציין כי חזן לא משתף פעולה ובחקירתו הודה שהיה במקום ומכחיש את ביצוע הירי. על פי הערכת החוקרים, חברתו של חזן סיפרה את האמת ולא ידעה על אירוע הרצח. "להבנתנו הוא השתמש בה ככיסוי לצורך ההכנות לביצוע הרצח ובדבריה חיזקה את מה שהיה ברשותנו".

בכניסה לדיון בהארכת מעצרו בחודש שעבר, אמר חזן לעיתונאים: "אני חף מפשע, אני לא שייך לשום דבר פה. אני לא מבין מה נופל עליי. אני לא מכיר אפילו את הבן אדם. אני עד היום בהלם מכל מה שקורה פה. אני מרגיש שאני נמצא בתוך חלום בלהות. אני לא צריך את הפרסום הזה בגלל המשפחה שלי ובגלל כל המכרים שלי. אני מאמין במערכת הצדק, אני מאמין במערכת המשפט בישראל, אני מאמין שכל החפות שלי תצא מפה לאור. מפה, מבית המשפט הזה. אני יודע שאין לי שום קשר לכל מה שקורה פה".

הסה, שהיה בן 67 במותו, ניהל את חברה קדישא בעשר השנים שקדמו לרצח מאז שאביו, שניהל את החברה בעבר, הלך לעולמו. הסה היה סגן אלוף במילואים, ופיקד על יחידת הקבורה של פיקוד הצפון. הוא הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים ונכדים. "הוא ניהל את חברה קדישא בצורה נקייה ביותר", ציין אסייג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully