וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: מאסר ללוחם בשחיתות שקרא לחשוף את נכסי השלטון

משפטו של שו ג'ה-יונג נמשך יממה אחת בלבד והתנהל בחשאיות כבדה, ברקע פרסום תחקיר שחשף את מקלטי המס של בכירי המפלגה הקומוניסטית. עיתונאים שסיקרו את הדיון הורחקו ונעצרו

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

סין גזרה ארבע שנות מאסר על פעיל ידוע לזכויות האזרח, שהוביל הפגנות נגד השחיתות וקרא לחברי המפלגה הקומוניסטית לחשוף את ההון שברשותה. שו ג'ה-יונג, פרקליט במקצועו, הורשע ב"הפרעה לסדר הציבורי", עבירה שעמיתיו טוענים שנתפרה לו כדי לסכל את המחאה שהוביל.

שו נעצר בחודש יולי 2013, אחרי ששהה במעצר בית במשך שבועות ארוכים. שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, קרא לסין בשעתו לשחררו. במשפט, הוא סירב להשיב לשאלות התובעים, משום שבית המשפט לא התיר לו להביא עדים מטעמו. משקיפים בינלאומיים לא הותרו להגיע לדיון.

שוטרים בלבוש אזרחי עוצרים את עורך דינו של פעיל זכויות האדם שו ג'ה-יונג. בייג'ינג, 26 בינואר 2014. רויטרס
שוטרים מרחיקים את פרקליטו של שו מבית המשפט, הבוקר בבייגי'נג/רויטרס

משפטו של שו, שהחל ביום רביעי שעבר בבייגי'נג, ארך יממה אחת בלבד, ופסק הדין נמסר הבוקר (ראשון). המשפט נפתח ברקע פרסום תחקיר מקיף, שחשף כי בכירי השלטון בסין מחזיקים בחשבונות בנק סודיים במקלטי מס בחו"ל. הפרסום מהווה מבוכה רבה לנשיא שי ג'ין-פינג, שגם מקורביו מוזכרים בתחקיר.

המשפט התנהל תחת עננה כבדה של חשאיות. עיתונאים זרים שניסו לסקר את הדיונים הוכו והורחקו מההיכל. אחרים הוטרדו על ידי שוטרים בלבוש אזרחי והמצלמות נלקחו מהם.

בדברי הסיכום שלו - שנקטעו אחרי עשר דקות – אמר שו: "הפעולות שלנו לא פגעו באיש ולא פגעו בחברה. הן לא הפרו את זכויותיו של אף אדם. אתם טוענים שפעלנו ממניע פוליטי - וזה נכון. המטרה שלנו ברורה: להפוך את סין לדמוקרטיה, שבה החוק, החופש, הצדק והאהבה מתקיימים זה לצד זה".

עורך דינו של שו אמר כי ביומיים הקרובים יחליט מרשו אם לערער על העונש. העו"ד, ג'נג קינג-פנג, אמר כי שו אמר בתום המשפט כי החלטתם של השופטים "מחריבה את שארית היושרה של מערכת החוק הסינית". ג'נג הוסיף כי "זה לא שאיננו יכולים להתמודד עם ההכרעה, אך מדובר בהרשעה בלתי חוקית בעליל, שאינה הוגנת ואינה סבירה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully