וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: שוטרים היכו ועצרו כתב של CNN בבייג'ינג

23.1.2014 / 14:24

גם עיתונאים של BBC וסקיי הותקפו מחוץ להיכל הדיונים, שם מתנהל משפט חשאי בעניינו של פעיל זכויות אדם בולט; שגריר סין בלונדון: נמשיך לחסום את הגישה לעיתונים זרים ברשת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דיוויד מקנזי, ליד ניידת המשטרה בבייג'ינג, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

סרטונים שהועלו לאינטרנט מתעדים כיצד המשטרה בסין מתעמרת בעיתונאים זרים, שבאו לבייג'ינג כדי לסקר את משפטו של פעיל זכויות האדם שו ג'ה-יונג. הדיון בעניינו של שו, המואשם בהפגנה לא-חוקית, מתנהל בחשאיות רבה, ונציגים זרים אינם מורשים להיכנס להיכל המשפט.

באחד מהסרטונים נראה שליח CNN לסין, דיוויד מקנזי, נעצר באלימות יחד עם אנשי הצוות שלו. הוא מושלך למשאית משטרתית, והמצלמה שלו נשברת. סרט נוסף מתעד כיצד שוטרים בלבוש אזרחי דוחפים את כתב רשת BBC, מרטין פיישנס, בעודו מדווח בשידור חי מחוץ להיכל המשפט. הם נושאים אותו בידיהם למורד הרחוב, בעודו ממשיך לשאול אותם לזהותם ולמעשיהם. גם רשת סקיי דיווחה כי שוטרים בלבוש אזרחי מנעו מעיתונאים שלה לסקר את המשפט.

שו, מרצה למשפטים, מואשם ב"הפרת הסדר הציבורי". הוא עמד בראש תנועת מחאה שקראה למפלגה הקומוניסטית להילחם בשחיתות ולחשוף את נכסיה. שו נשלח למעצר בית באמצע השנה שעברה, ושר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, הפציר בסין לשחררו.

דיוויד מקנזי, CNN:

מרטין פיישנס, BBC:

המשפט נפתח השבוע במקביל לחשיפה כי בכירים במפלגה מחזיקים חשבון בנק סודיים במקלטי מס באיי הבתולה. תחקיר של הקונסורציום הבינלאומי של עיתונאים חוקרים ‏(ICIJ) חשף עשרות אלפי חשבונות, המנוהלים על-ידי קרובי המשפחה של מנהיגי סין, כולל אלה של הנשיא שי ג'ין-פינג.

בעקבות פרסום התחקיר ב"גרדיאן" הבריטי, ב"לה מונד" הצרפתי וב"מינג פאו" הרואה אור בהונג-קונג, סין חסמה את הגישה לאתרי האינטרנט של שלושת העיתונים. שגריר סין בלונדון, ליו שיאו-מינג, אמר אמש כי ארצו תמשיך לחסום גם את אתרי האינטרנט של בלומברג ו"ניו יורק טיימס" ואת הרשתות החברתיות טוויטר ופייסבוק. בראיון לרשת סקיי, נשאל ליו אם הוא מעדיף שבני עמו יקבלו "תעמולה במקום אמת", והשיב כי חברות הטכנולוגיה הזרות צריכות "להפסיק להפיץ שמועות והסתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully