וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסינים נפרדים בכאב מאריאל שרון: "כמהים למנהיג כזה"

14.1.2014 / 8:00

מאות גולשים הציפו את הכתבה באתר "סינא" על מותו של ראש הממשלה לשעבר בתגובות נרגשות ואוהדות. "הוא מסמל את איך שישראל נתפסת – מדינה נועזת שמוקפת אויבים, אבל לא מפחדת"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
כתבה שסקרה את חייו של שרון בערוץ הטלוויזיה הסיני הממלכתי CCTV/מערכת וואלה, צילום מסך

"שרון הוא גיבור ישראל ומגן העם היהודי. אנחנו כמהים להופעתו של מצביא ומדינאי גדול כמו שרון שינהיג אותנו" – התיאור הזה אולי מסכם את תחושתם של ישראלים רבים בימים האחרונים, מאז פטירתו של ראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון. אלא שאת הדברים הללו לא כתב אזרח ישראלי, אלא סיני – אחד ממאות גולשים סינים שפירסמו תגובות דומות בכתבה על מותו של שרון באתר האינטרנט הגדול בסין, "סינא".

אתמול (שני) הקדיש האתר, אליו גולשים מדי יום מאות מיליוני אזרחים סינים, כתבה גדולה להלוויתו של שרון, תחת הכותרת "אריאל שרון: גיבור או קצב". בשעות שלאחר הפרסום הצטברו באתר מאות תגובות של גולשים מכל רחבי סין, שהביעו הערכה ואף הערצה של ממש למנהיג הישראלי. ביטויים כמו "מנהיג גדול", "גיבור לאומי" וגם "חבר של העם הסיני" חזרו על עצמם בעשרות מהתגובות.

מן התגובות ניתן היה ללמוד על האופן בו הוצג שרון בעבר בפני חיילים וקצינים בצבא הסיני. אחד הגולשים סיפר: "בצעירותי קראתי ספרות של הצבא הסיני על מלחמות המזרח התיכון, שם הציגו את שרון כשד אכזרי. אולם, כיום, במבט לאחור, אני חש הערכה עמוקה וכבוד רב לשרון, ואני סבור שבעת הזאת סין זקוקה אף היא ל'שד' מהסוג של שרון, שינהיג אותנו". גולש אחר כתב: "לסין דרוש גם כן גיבור כמו שרון, שישמור על האינטרסים של העם הסיני".

גיא קיבץ, האחראי על הדיפלומטיה הציבורית של ישראל בסין, אמר לוואלה! חדשות כי הוא עצמו לא הופתע מגילויי ההערצה לשרון ברשת הסינית: "שרון היה במשך שנים אייקון ישראלי של ממש בסין. הוא מסמל את איך שישראל נתפסת בסין – כמדינה נועזת שמוקפת באויבים, אבל לא מפחדת". קיבץ שימש בשנים 2007-2011 כדובר שגרירות ישראל בסין, ולדבריו אין בכיר סיני שנפגש איתו במהלך התקופה שלא התעניין בשלומו של שרון. "שאלו אותי מאות פעמים מה שלומו ואיך הוא מחזיק מעמד. זה הפתיע אותי בתחילה, אבל עם הזמן למדתי שהוא אכן הדמות הישראלית המוכרת והנערצת ביותר בסין, לצד הנשיא פרס".

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה

חשוב לציין, עם זאת, כי יחסה של התקשורת הממלכתית בסין לשרון היה פחות אוהד. סוכנות הידיעות הסינית הרשמית "שינחואה" הקדישה בדיווחה על מותו של שרון חלק נכבד יותר לתקופתו כשר ביטחון, אז יזם את מלחמת לבנון הראשונה ונשא באחריות לטבח בסברה ושתילה, מאשר לתקופתו כראש ממשלה, שבמהלכה חתם על "מפת הדרכים" ויזם את תכנית ההתנתקות. ערוץ הטלוויזיה הסיני הרשמי CCTV שידר כתבה תחת הכותרת "מורשת ההפרדה של שרון", שהתמקדה באופן בו גדר ההפרדה ששרון הורה להקים פוגעת בפלסטינים. שרון, כך נראה, נותר דמות שנויה במחלוקת בסין כאשר היחס אליו נע בין הערצה לביקורת.

"אני מתאר לעצמי שאם הלוויית שרון הייתה מתקיימת לפני עשור או יותר, התגובות היו הרבה פחות חיוביות", מסביר גיא קיבץ. "בשנים האחרונות נוצר שינוי ביחס לישראל בציבור הסיני, הן בגלל שינויים בחברה הסינית והן בגלל פעילות דיפלומטית, תקשורתית וכלכלית שלנו במדינה. על פי סקרים שנעשו, סין היא כיום המקום בו התפיסות הציבוריות כלפי ישראל הן האוהדות ביותר בעולם. היחס לאריאל שרון ממחיש זאת ומלמד על הפוטנציאל להעמקת הקשרים בין המדינות והעמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully