וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טקסס: שופט הורה לנתק אישה הרה ממכשירי החייאה

בנובמבר האחרון, כשהיא בשבוע ה-14 להריונה, התמוטטה מרליז מוניוז בשל קריש בריאות. היא שכבה כצמח, אך הרופאים סירבו לנתקה מהמכשירים. אמש, התיר זאת בית המשפט לבקשת בעלה

צילום:רויטרס, עריכה: טל רזניק

בית משפט בטקסס הורה אמש (שישי) לבית חולים במדינה לנתק ממכשירי ההחייאה את מרליז מוניוז, אישה הרה במצב של מוות מוחי, עד ליום שני הקרוב. החוק במדינה מאפשר לשמור על חיי אישה בהריון במצב של מחלה סופנית עד הלידה, אך משפחתה ביקשה לכבד את רצונה ולא להאריך את חייה באופן מלאכותי. מוניוז, בת 33, אושפזה בבית החולים בחודש נובמבר האחרון בעת שהייתה בשבוע ה-14 להריונה, לאחר שהתמוטטה במטבח ביתה - כך לפי הערכת הרופאים - בגלל קריש דם בריאותיה.

עוד סיפורים מהעולם:
העונש לצעירה הודית שהתאהבה: אונס בידי עשרה גברים
ניצחון לזכויות נשים במרוקו: בוטל החוק המתיר אונס
צפו: צילמה עימות עם מורה שהתעללה בה מינית

בית משפט בטקסס הורה לנתק אישה הרה ממכשירי ההחייאה. AP
"לא פחות משערורייה". הבעל אריק מוניוז, אמש/AP

לאחר אשפוזה של מוניוז, הבהירו הרופאים בבית החולים על שם ג'ון פיטר סמית' לבעלה, אריק, כי היא מוחזקת בחיים באמצעות מכונות החייאה, וכי החוק במדינה אוסר עליהם לנתק נשים הרות מן המכשירים, בשל הדאגה לעובר אותו הן נושאות. לפני כעשרה ימים, ב-14 בינואר, הגיש אריק, פרמדיק רפואי במקצועו, תביעה נגד בית החולים בטענה כי הוא ואשתו החליטו בעבר כי לא יסכימו להיתמך באמצעות מכשירי החייאה. בשל כך, הוא דרש מבית המשפט לכבד את רצונה, ולנתקה מן המכשירים. "מרליז למעשה מתה", הוא טען בבית המשפט, "ולהמשיך לנהל הליך רפואי מציל חיים על גופה הוא לא פחות משערורייה" .

אמש, כאמור, קיבל בית המשפט בטקסס את טענתו של אריק, והורה על ניתוקה של אשתו מן המכשירים. "מרליז למעשה מתה", קבע השופט, "ולאמיתו של דבר לא ניתן להתייחס אליה כבר כאישה הרה על פי החוק במדינה". לאור זאת, עד יום שני הקרוב בשעה 17:00 (שעון מקומי) תנותק מרליז ממכשירי ההחייאה, ואריק ימשיך לגדל לבד את בנם המשותף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully