וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון לזכויות נשים במרוקו: בוטל החוק המתיר אונס

23.1.2014 / 13:25

התאבדותה של נערה שהוכרחה להתחתן עם מי שאנס אותה עורר גל מחאה, וכעת אישר הפרלמנט פה אחד את ביטול הסעיף בחוק המאפשר לאנסים לחמוק מעונש אם הם מתחתנים עם הקורבן

הפגנות במרוקו בעקבות התאבדותה של נערה שנאנסה. AP
"החוק הורג אותי". הפגנה לאחר התאבדותה של הנערה אמינה פילאלי/AP

הפרלמנט במרוקו אישר אתמול (רביעי) פה אחד שינוי שביטל סעיף בחוק, שלפיו אנס יכול לחמוק מעונש אם הוא מתחתן עם הקורבן הקטין שלו. הסעיף עורר ביקורת ציבורית חסרת תקדים לאחר המקרה של אמינה פילאלי, בת 16 שהוכרחה לפני כשנתיים להינשא לאדם שלפי החשד אנס אותה. שבעה חודשים לאחר נישואיה לגבר, שהיה המבוגר ממנה בשבע שנים, היא התאבדה.

משפחתה של הנערה תמכה בנישואים, לטענתם על מנת להגן על כבוד המשפחה, וכך גם שופט שבפניו הובא תיק האונס. המקרה הצית קריאה חריפה לשינוי החוק. מקרים כאלה אינם חריגים באזורים שבהם אובדן הבתולים מחוץ לנישואים נחשב לכתם על כבודה של המשפחה.

עוד כותרות מהעולם:
העונש לצעירה הודית שהתאהבה: אונס בידי עשרה גברים
מצרים: אופנוענים רצחו חמישה שוטרים מדרום לקהיר
האלימות באוקראינה מחריפה: "נמות אם צריך"

הפגנות במרוקו בעקבות התאבדותה של נערה שנאנסה. AP
"פרט אחד בהשוואה לכל הדרישות שלנו, אבל היו חייבים לעשות את זה". אימה של אמינה פילאלי עם תמונתה/AP

הגיל החוקי לנישואים במרוקו הוא 18, אולם השופטים במדינה נוטים לאשר חתונות של זוגות בגילאים צעירים יותר. ב-2004 הועברו במדינה תקנות בנוגע לחיי משפחה, אשר מעגנות בחוק גישה חיובית יותר לזכויות נשים. עם זאת, מאמצים לקידום מעמד האישה נתקל לעתים קרובות בהתנגדות מצד גורמים איסלאמיסטיים במדינה.

פעילים לזכויות נשים קראו לרפורמה מקיפה בחוקים הנוגעים למקרי אונס. "זה נכון שמדובר רק בפרט אחד בהשוואה לכל הדרישות שלנו, אבל היו חייבים לעשות את זה", אמרה נז'ה עלווי, פעילה באיגוד לעבודה פמיניסטית. "אני מצדיעה לפרלמנט על ההתקדמות והבגרות שהפגין בהצבעה פה אחד". היא ופעילים נוספים פועלים כעת להעברת חוק שיאסור בצורה ברורה אלימות נגד נשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully