וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

12 הרוגים בעימותים אלימים ברחבי מצרים

12 הרוגים בעימותים אלימים ברחבי מצרים, פגישה היסטורית בין נציגי ממשלת אסד לאופוזיציה הסורית ו-15 לוחמי חיל הים שנפגעו קל בדליקה בספינה. אלה הכותרות שעשו את השבת

ביום השנה השלישי להדחת נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק, עימותים קשים נרשמו בין תומכי הנשיא המודח מוחמד מורסי לכוחות הביטחון. שבעה בני אדם נהרגו היום (שבת) בכמה מוקדים ברחבי המדינה. ארבעה מהם נהרגו ברחבי בקהיר, שני בני אדם נהרגו בעיר הדרומית מיניה ואישה נוספת נהרגה בעימותים בעיר אלכסנדריה. רשת "סקיי" בשפה הערבית דיווחה כי 15 בני אדם נוספים נפצעו בעימותים.

אתמול אירעו ארבעה פיצוצים ברחבי המדינה. חמישה בני אדם נהרגו ועשרות נוספים נפצעו בפיצוץ מכונית תופת בבוקר מחוץ למפקדת הביטחון במרכז קהיר. בצהריים הושלך מטען לעבר מכונית משטרה שהביא למותו של אדם אחד ו-11 פצועים. מטען אחר התפוצץ ליד תחנת משטרה במחוז טלביה בגיזה, באזור הפירמידות, ללא נפגעים. הרוג נוסף נמנה בפיצוץ ליד בית קולנוע ביזה, ככל הנראה כתוצאה מהשלכת רימון רסס.

מאות מכתבים של אדריכל השואה בכספת בתל אביב

מאות ממכתביו הפרטיים, פתקים ותמונות של היינריך הימלר, משנת 1927 עד חמישה שבועות לפני שהתאבד ב-1945, יפורסמו מחר ביומון הגרמני "די ולט". חלק מהמסמכים, שנמצאים בבעלות של משפחה ישראלית, וסגורים בכספת בבנק בתל אביב, הם מכתבי אהבה שכתב מפקד האס.אס לאשתו, שחלקם אף מתעדים את עלייתו ונפילתו של המשטר הנאצי.

הימלר, מי שהוציא לפועל את תכניות "הפתרון הסופי" ואחראי לרצח של שישה מיליון יהודים בשואה, פגש ב-1927 את אשתו העתידית מארג', שניהלה מרפאה בברלין. ככל הנראה, במכתבים כתובים פרטים על החודשים הראשונים של מערכת היחסים ביניהם, ועליהם חתם הימלר "שלך, הייני". אבל ההתכתבות בין הזוג, ככל הנראה, תיארה את חיי המשפחה הלא-זוהרים במיוחד של הימלר. סדקים ראשונים במערכת היחסים בין הימלר לאשתו החלו להופיע מ-1938 והלאה, כאשר הוא ניהל רומן עם מזכירתו האישית. אולם, בניגוד לכתוב בביוגרפיה שלו, הוא נשאר בקשר עם אשתו וגם כתב כמה מכתבים לבתו, עליהם חתם במילים "שלך, אבא".

לראשונה: נציגי אסד והמורדים יושבים בחדר אחד

נציגי הממשלה הסורית וארגוני האופוזיציה נפגשו הבוקר לראשונה בז'נבה, שוויץ. דובר האו"ם עדכן כי הפגישה נערכה בנוכחותו של שליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה, אל-אחדר איברהימי. "הדיונים שהיו לי עם שני הצדדים מעודדים", אמר איברהימי במסיבת עיתונאים אמש. הוא הוסיף כי המגעים יתבססו על הקריאה לממשלת מעבר בסוריה.

הפגישה תוכננה בתחילה להיערך בשישי, אך נציגי האופוזיציה סירבו להיפגש אם הממשלה לא תחתום על הצהרת מעצמות העולם מ-2012 הקוראת לממשלת מעבר. נציגי הממשלה דחו את הדרישה ושר החוץ הסורי וואליד מועלם התנה את הישארות המשלחת בז'נבה בהתחלה של שיחות משמעותיות בתוך יום.

שבעה רובים ואקדח נגנבו מבסיס מג"ב ליד מודיעין

כלי נשק נגנבו הלילה מבסיס משמר הגבול ליד מודיעין-מכבים-רעות, ככל הנראה במהלך פריצה. כוחות ביטחון פתחו בסריקות לאיתור חשודים במעשה, בליווי מסוק. בין אמצעי הלחימה שנגנבו, אקדח ושבעה רובים מסוג M-16. לפי שעה, לא ברור מה הרקע לאירוע.

מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי סמוך לשעה 5:30, במהלך החלפת משמרת, גילו השוטרים ארונות שנפרצו. כלי הנשק שהיו נעולים בשרשראות בתוך הארונות נעלמו. למקום הוקפץ כוח מפקדים שפתח בחקירה. עוד עלה מהחקירה שבמהלך הלילה לא נכחו שוטרים בחדר וכפי הנראה אלמונים שהכירו היטב את מיקומו פרצו לתוכו, וגנבו את כלי הנשק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

חשד: נסע נגד כיוון התנועה, פגע בילד - ונמלט

עם כניסת השבת, נפצע ילד בן שש נפצע באורח בינוני מפגיעת רכב במגדל העמק בתאונת פגע וברח. צוותי מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים העמק בעפולה. מחקירה ראשונית עלה כי רכב בצבע לבן נסע על פי החשד נגד כיוון התנועה ופגע בילד, שככל הנראה חצה באותו הזמן את הכביש לכיוון בית הכנסת בו התפלל באותה שעה סבו. אחרי הפגיעה, חש הסב לעזרת נכדו, כשהוא נסער. מחסומים הוצבו באזור ומשטרת מגדל העמק פתחה בסריקות לאיתור הנהג הפוגע.

15 לוחמים בחיל הים נפגעו קל בדליקה בספינה

מבוכה נוספת לחיל הים: פחות משבוע אחרי התהפכות כלי שיט ועליו לוחמים, נרשמה תאונה נוספת בה כלי שיט מסוג דבורה התהפך בעקבות דליקה ו-15 לוחמים נפגעו קל. הלוחמים שוחררו בשעות הצהריים לבתיהם לאחר קבלת טיפול רפואי. מדובר צהל נמסר כי הספינה תחזור לפעילות מבצעית במהלך הימים הקרובים.

התקרית אירעה אתמול סמוך לשעה 16:00. ספינת הדבורה ועליה הלוחמים הייתה בפעילות שגרתית בדרום, מול חופי רצועת עזה. במהלך הפעילות התגלה כשל טכני, שגרם להצתת משאבת מים בספינה ולהתלקחות אש בכלי השיט. במהלך פעולות הכיבוי התגבר העשן, מה שהוביל למספר רב של נפגעים משאיפת עשן. לוחם נוסף נכווה בפניו מהאש.

קרי: "ישראל לא תיסוג אם תקבל עוד עזה בגדה"

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי התייצב אמש לצד ישראל, ובמסיבת עיתונאים בשוויץ אמר כי "הסכם שלום יהפוך את ישראל לבטוחה יותר" וכי הוא והנשיא אובמה מבינים היטב ש"לא ייתכן שלום ללא דאגה לביטחונה של ישראל".

השר, המשתתף לצד שורת מנהיגים עולמיים בכנס הכלכלי בדאבוס, הוסיף ואמר כי ישראל תתקשה לעשות שלום עם הפלסטינים כל עוד היא לא תקבל ערבונות לכך שמדינה פלסטינית עצמאית לא תהווה בסיס לטרור ולמתקפות עליה. "הפלסטינים צריכים לדעת בסופו של יום, שהטריטוריה שלהם הולכת להיות חופשית מחיילים ישראלים, ושהכיבוש הזה נגמר", הבהיר קרי והדגיש: "אך הישראלים, בצדק, לא ייסוגו אלא אם ידעו שהגדה המערבית לא תהפוך לעזה. אף אחד לא יכול להאשים אף מנהיג בישראל על החשש מהמציאות הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully