וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריפה פרצה על ספינת חיל הים: 15 לוחמים נפגעו

25.1.2014 / 0:15

במהלך סיור שגרתי של ספינה מסוג "דבורה" מול חופי עזה פרצה אש במשאבת מים. תשעה לוחמים נפגעו קל משאיפת עשן, ואחד נכווה בפניו. חמישה נוספים נלקחו לבדיקה. "אירוע נדיר"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אש פרצה במהלך סיור שגרתי. דבורה של חיל הים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מבוכה בחיל הים: פחות משבוע אחרי התהפכות כלי שיט ועליו לוחמים, תאונה נוספת - הפעם על כלי שיט מסוג דבורה, במהלכה נפגעו קל 15 לוחמים.

התקרית אירעה אתמול (שישי) סמוך לשעה 16:00. ספינת הדבורה ועליה הלוחמים הייתה בפעילות שגרתית בדרום, מול חופי רצועת עזה. במהלך הפעילות התגלה כשל טכני אשר גרם להצתת משאבת מים בספינה, ולפרוץ אש בכלי השיט. במהלך פעולות הכיבוי התגבר העשן, מה שהוביל למספר רב של נפגעים משאיפת עשן. לוחם נוסף נכווה בפניו מהאש.

עוד בנושאי צבא וביטחון:
בשל ההתהפכות: מפקד חיל הים השעה מערך ה”צרעות”
אישום: קצין צה"ל קיבל טובות הנאה מפלסטינים
5,000 לוחמים ב-15 שנים: הנח"ל החרדי שובר שיאים

הספינה שבה לבסיסה, משם פונו הנפגעים לבתי החולים קפלן ברחובות ותל השומר. פרט לעשרת הפצועים, חמישה לוחמים נוספים פונו לבדיקה, כדי לשלול אפשרות שהם סובלים משאיפת עשן.

חיל הים פתח תחקיר אודות הנסיבות שהובילו לשריפה, וכן על אופן הטיפול בה. גורם צבאי מסר לוואלה! חדשות כי לא ברורה הסיבה לתקלה, אך הוסיף: "כבר עכשיו אפשר לומר שניתן היה לטפל באירוע הזה אחרת ולצמצם באופן משמעותי את מספר הנפגעים". גורמים בחיל הים הדגישו כי מדובר באירוע חריג ונדיר.

מהפרטים הראשונים עולה כי התקלה אירעה במנוע הבנזין של משפרצת המים, אמצעי שנועד להרחיק סירות דיג פלסטיניות שחוצות את קו השיט המותר. הלוחם שעמד סמוך למשפרצה הוא זה שנכווה, בעוד הפצועים הם אלה שניסו להגיש לו עזרה ושאפו עשן.

דבורה נוספת שהייתה בזירה הגישה עזרה לכיבוי השריפה וכתוצאה מכך נפגעו כאמור חמישה חיילים נוספים שדיווחו על קשיי נשימה. גורם צבאי מסר כי מנוע בנזין לא היה אמור להתלקח ובאווירה ימית יש לכך "משמעות קיצונית", ושלשם כך יתבצע תחקיר מעמיק לבדיקת נסיבות האירוע. בסך הכל פונו שמונה לוחמים לקפלן ושבעה לתל השומר, והם צפויים להשתחרר בזמן הקרוב.

התאונה הקודמת אירעה כאמור ביום שני, בעת שכלי השיט הקטן התהפך שעה ששייט במרחק קילומטר וחצי מחופי אשקלון. החיילים שהיו על הסיפון שחו אל החוף בטרם נאספו בידי סירת דבור. בעקבות המקרה הוזנקו למקום כלי שיט נוספים חיל הים. דובר צה"ל הודיע אז כי האירוע נמצא בבדיקה, אולם גורמים בחיל הים אמרו כי בין היתר נבדקת אפשרות לטעות אנוש שגרמה להתהפכות הכלי במהלך תמרון. ההערכה היא כי ייתכן וה"צרעה" נכנס לשיפוע חד מדי, מה שגרם למים להיכנס לירכתיים.

(עדכון ראשון: 17:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully