וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבעה רובים ואקדח נגנבו מבסיס מג"ב ליד מודיעין

אמצעי הלחימה שנגנבו הלילה מהבסיס היו נעולים בשרשראות בתוך ארונית. להערכת המשטרה, החשוד הוא אדם מתוך הבסיס, שכן לא נמצאו פרצות ולא נצפה אדם זר במקום. הסריקות נמשכות

סריקות אחר נפילת רקטות באילת, ינואר 2014. יהודה בן יתח, מערכת וואלה! NEWS
החלו סריקות לאיתור חשודים/מערכת וואלה! NEWS, יהודה בן יתח

כלי נשק נגנבו הלילה (שבת) מבסיס משמר הגבול ליד מודיעין-מכבים-רעות, ככל הנראה במהלך פריצה. כוחות ביטחון פתחו בסריקות לאיתור חשודים במעשה, בליווי מסוק. בין אמצעי הלחימה שנגנבו, אקדח ושבעה רובים מסוג M-16. על פי ההערכה, החשוד במעשה הוא אדם מתוך הבסיס, מאחר שלא נמצאה פרצה בגדר ולא נצפה אף אדם זר שנכנס לבסיס. הסריקות אחר החשוד במעשה וכן אחר כלי נשק נמשכות.

חדשות נוספות מהארץ:
מאות מכתבים של אדריכל השואה בכספת בתל אביב
נביא, לוחם ומהפכן: עזריה אלון שלא הכרתם
בין פרס לגרעין: מה מונע מנתניהו לבודד את רוחאני?

מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי סמוך לשעה 5:30, במהלך החלפת משמרת, גילו השוטרים ארונות שנפרצו. כלי הנשק שהיו נעולים בשרשראות בתוך הארונות נעלמו. למקום הוקפץ כוח מפקדים שפתח בחקירה. עוד עלה מהחקירה שבמהלך הלילה לא נכחו שוטרים בחדר וכפי הנראה אלמונים שהכירו היטב את מיקומו פרצו לתוכו, וגנבו את כלי הנשק.

"כל האופציות נבדקות"

דובר מג"ב, שי חכימי, מסר: "בנושא נפתחה חקירה. מבחינתנו כל האופציות נבדקות". במקביל, החלו תשאולים של גורמים שנכחו בבסיס ונבדקת אפשרות שגורמים פנימיים שיתפו פעולה עם הפריצה. מדובר צה"ל נמסר: "הנושא באחריות משמר הגבול".

ככלל, משטרת ישראל ומערכת הביטחון הגבירו את האבטחה סביב בסיסים ומוקדים בהם יש כלי נשק בעקבות ביקוש גובר של ארגוני הפשע וארגוני הטרור בנשק זמין שמרביתו נמצא בידי המשטרת וצה"ל.

פיגוע דקירה באיש ביטחון בצומת אדם באזור בנימין, דצמבר 2013. נועם מושקוביץ
כלי הנשק היו נעולים בתוך ארונית/נועם מושקוביץ

בחודש יולי האחרון נעצרו חייל צה"ל ושלושה אזרחים בחשד שפרצו לבסיס צה"ל בצפון וגנבו כמה כלי נשק. הפריצה אירעה בחודש אוקטובר 2012, אז דווח כי שודדים חמושים כפתו חייל, גנבו כלי נשק ונמלטו. אלא שבהמשך התברר כי החייל והחשודים הנוספים תיאמו את השוד, וכדי שהרשויות לא יחשדו, הפורצים "שדדו" את מי שעל פי החשד שיתף עמם פעולה.

בחקירה משותפת ליחידה המרכזית הצפונית של משטרת ישראל ומצ"ח צפון הצליחו לחשוף את נסיבות השוד וכן שוד נוסף שאירע בחודש יוני 2013 באותו הבסיס. כל העצורים הם תושבי הכפר הבדואי ביר אל-מכסור בצפון בגילאי 19 עד 29.

לפניות לכתבים:
אמיר בוחבוט - amirbohbot@walla.com
שבתי בנדט - sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully