וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפריצה לבסיס צה"ל בצפון: חייל ואזרחים נעצרו

11.7.2013 / 21:13

פרסום ראשון: החייל שנעצר, כך על פי החשד, הוא זה ש”נשדד” בשני אירועים באוקטובר וביוני. ככל הנראה, הוא ושלושת האזרחים - תושבי כפר בדואי, מכרו את כלי הנשק שנגנבו

בחודש אוקטובר האחרון התבצעה פריצה לבסיס צה"ל בצפון, חייל אחד דיווח ששודדים חמושים כפתו אותו, גנבו כלי נשק ונמלטו. אלא שהערב (חמישי) מתברר כי החייל עצמו, שהיה בתפקיד מנהלה בבסיס שליד צומת גולני, היה חלק ממזימת השוד. על פי החשד, הוא ושלושה אזרחים תיאמו את השוד, וכדי שהרשויות לא יחשדו, הפורצים "שדדו" את מי שעל פי החשד שיתף עמם פעולה.

בחקירה משותפת ליחידה המרכזית הצפונית של משטרת ישראל ומצ"ח צפון הצליחו לחשוף את נסיבות השוד וכן שוד נוסף שאירע בחודש יוני השנה באותו הבסיס. כל העצורים הם תושבי הכפר הבדואי ביר אל-מכסור בצפון בגילאי 19 עד 29.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקרע בגדר הבסיס/מערכת וואלה!, צילום מסך

מבין שלושת האזרחים, אחד הודה, שיחזר ואף הצביע על המקום בו הוטמנו כלי הנשק בטרם נמכרו לגורם לא ידוע. גורם המצוי בפרטי הפרשה שהוגדרה כחמורה ביותר מזה שנים, סיפר כי "מדובר בחקירה מורכבת וסבוכה ובה הופעלו מיטב אמצעי החקירה מהשורה הראשונה כדי להגיע לזהות המבצעים. סגן הרמטכ"ל אלוף גדי איזנקוט מקדם את נושא מניעת זליגת הנשק ומקצה לכך משאבים וקשב רב". מעצרם של ארבעת החשודים הוארך לצורכי חקירה והם יובאו להארכת מעצר נוספת. מדובר צה"ל נמסר כי החקירה נמצאת בשלבים לפני הגשת כתבי אישום.

לשני אירועי השוד היו מאפיינים דומים: בחודש אוקטובר 2012 פרצו אלמונים למחנה שליד צומת גולני בצפון ושדדו ממנו כלי נשק, תוך שהם כופתים את השומר הבודד שהוצב באותה עת בחמ"ל הבסיס - החייל שעל פי החשד שיתף עמם פעולה. במקרה השני, שאירע ב-15 ביוני השנה, פרצו שוב אלמונים למחנה הצפוני, כפתו את החייל ונמלטו מהמקום עם נשקו. על פי החשד, החשודים הצליחו לפרוץ לשטח הבסיס בשעה 3:00 לפנות בוקר דרך הגדר ההיקפית הרעועה של הבסיס מכיוון הכביש הראשי. הם פרצו לחמ"ל ו"חטפו באיומים" את נשקו של החייל היחיד שהוצב שם. לאחר מכן, קשרו את ידיו ורגליו – ונמלטו מהמקום. כשעה לאחר האירוע, גילו חיילים בבסיס את החייל הכפות והזעיקו את מפקדיהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נשקיית הבסיס/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully