וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תחי סוריה": למה סי-אן-אן הביעה תמיכה באסד?

צרכני הרשת האמריקנית הופתעו להיתקל בציוצים חריגים למדי בטוויטר הרשמי שלה. כעבור דקות התברר: האקרים סורים פרצו לחשבון, ודרשו: "הפסיקו לשקר, הדיווחים שלכם מזויפים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הצבא הסורי האלקטרוני היה פה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ועידת "ז'נבה 2" בעיצומה, ויש שמנסים להשיג יתרון בדרכים פחות שגרתיות. גולשים העוקבים אחר דיווחיה של רשת CNN ודאי הרימו גבה הלילה (שישי), כשהבחינו בפרסומים חריגים למדי שלה, המביעים תמיכה בנשיא סוריה בשאר אסד. "תחי סוריה", נכתב באחד הציוצים בחשבון הטוויטר הרשמי של כלי התקשורת האמריקני.

אין מדובר בנקיטת עמדה פתאומית, אלא בהאקרים (פצחנים) סורים שפצו הלילה לחשבונות של כלי תקשורת ובלוגים פוליטיים שונים ברשתות החברתיות. בין היתר, נפרצו חשבון הפייסבוק הראשי של רשת CNN, הדף הפוליטי של הרשת וכן חשבון הטוויטר הרשמי. הפרסומים שהעלו ההאקרים הוסרו תוך דקות, ופעולות אבטחה נעשו על מנת למנוע מהם להמשיך בפרסומים.

ככל הנראה, האחראי לכך הוא לא אחר מאשר "הצבא הסורי האלקטרוני", קבוצת האקרים התומכת במשטרו של אסד, ואשר שמה לה למטרה לפגוע בכלי תקשורת המדווחים דברים שאינם עולים בקנה אחד עם השקפותיהם. "הצבא הסורי האלקטרוני היה כאן", נכתב בציוץ אחר בחשבון של CNN. "הפסיקו לשקר. כל הדיווחים שלכם מזויפים!", הוסיפו ההאקרים, שמיהרו לנצל את הבמה יוצאת הדופן ש"ניתנה" להם. בציוץ אחר כתבו ההאקרים כי מדובר בפעולת תגמול על "דיווח של שקרים מרושעים שמטרתם להאריך את הסבל בסוריה".

בשנה שעברה קיבל אותו ארגון ממש אחריות על הפלת אתר האינטרנט של ה"ניו יורק טיימס" למשך 20 שעות תמימות. כמו כן, טענו ההאקרים הפועלים מטעמו כי פרצו לאתר של אוניברסיטת קולומביה היוקרתית ושל ארגוני זכויות אדם המתנגדים לאסד.

עוד בנושא הסורי:
מחייך למצלמות ומרעיב ילדים: מלחמת התדמית של אסד
"נאצים ומחבלים": פתיחה עוינת לוועידת הפיוס הסורית
"הרג תעשייתי": ראיות מחרידות לפשעי מלחמה של המשטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully