וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 חודשי מאסר לעריק שברח לארה"ב: "ריסוק כלכלי"

24.1.2014 / 0:01

העריק, שבצעירותו נפצע בפיגוע דקירה והתחמק משירות במשך 9 שנים, ערער על ההחלטה ונדחה. הפרקליטות הצבאית הותירה על כנו את אחד העונשים החמורים שנפסקו בגין עריקות זה עשור

חיילי יחידת אגוז מתאמנים בבסיס אליקים, ינואר 2014. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה!
העריק הביע "זיקה שלילית לשירות". למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה/מערכת וואלה!, אמיר בוחבוט

בית הדין הצבאי לערעורים דן אתמול (חמישי) בערעורו של העריק אורן (שם בדוי), עליו נגזר לפני כחודש עונש של 15 חודשי מאסר בגין עריקות בת יותר מתשע שנים (3,389 ימים), והחליטה להשאיר את העונש על כנו. זאת, על אף שגם התביעה הצבאית הגישה ערעור משלה במטרה להכביד את העונש, שנחשב לאחד החמורים ביותר שנפסקו בגין עריקות בעשור האחרון.

העריק גולל את סיפור חייו בפני בית הדין הצבאי וביקש להתחשב בנסיבות שהובילו אותו לערוק משירות. בגיל 14 הוא נדקר על רקע לאומני ואושפז בבית חולים, ובתקופה מאוחרת יותר היה מעורב בתגרות רחוב ונפצע בהן. הוא החל בהליכי גיוס, אולם מאחר שהוריו התגרשו והיה נתון ללחצים מצד אמו, עזב עמה לארצות הברית כדי לקבל אזרחות אמריקנית. טרם הגיעו לגיל 18 הספיק אורן להתחתן ונולדו לו שני ילדים. בשנת 2012 הוא התגרש ורעייתו עלתה לישראל עם ילדיו, והוא החל במקביל לקיים קשר זוגי עם אישה נוספת שהרתה לו.

עוד כותרות בוואלה! חדשות:
כך נלחם שב"כ ב"אוניברסיטת הטרור" של אל-קאעדה
מנהיג אל-קאעדה תכנן פיגועים בבנייני האומה בירושלים
אישום: קצין צה"ל קיבל טובות הנאה מפלסטינים

מחזור גיוס נובמבר 2006 בבקו"ם. דן ברונפלד, דובר צה"ל
התייצב בלשכת גיוס - ונעצר. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה/דובר צה"ל, דן ברונפלד

העריק, כך סיפר, הגיע באחרונה לישראל כדי לבקר את ילדיו וגילה כי גרושתו הגישה נגדו תביעה למזונות, והוא חויב באופן זמני בתשלום של 2,500 שקלים מדי חודש. לדבריו, במהלך שהותו בחו"ל פנה לקונסוליה הישראלית וביקש לברר את מעמדו מול הצבא, שמסר כי עליו להגיע לישראל. אורן התייצב בלשכת הגיוס - ונעצר.

קצינת בריאות נפש שבדקה אותו קבעה כי לא נמצאו ממצאים פוסט-טראומטיים בעקבות הפציעה בפיגוע, ואבחנה כי יש לו "זיקה שלילית לשירות". בית הדין הצבאי קבע כי העריק היה מודע היטב לחובתו להתגייס וכי עזב את הארץ מתוך טובתו האישית. בית הדין הצבאי במטה הכללי גזר עליו כאמור 15 חודשי מאסר בפועל.

העריק ערער על גזר הדין בטענה כי המעצר יביא ל"ריסוקו הכלכלי". בתגובה לחוות הדעת של הקב"נית, טען כי זו לא הקדישה זמן מספק לעמוד על קשייו. מנגד, התביעה הצבאית ביקשה להחמיר עמו בעונש, והוסיפה שהעריק לא הביע חרטה על מעשיו ולא הראה רצון ממשי לשרת.

הרכב של שלושה שופטים, בראשו עמד נשיא בית הדין לערעורים האלוף שי יניב ולצדו תת-אלוף דורון פייליס ואלוף משנה ארז פורת, דן בערעור וקבע: "המערער נעדר בעיצומם של הליכי הגיוס, שעה שהיה מודע היטב לחובתו הקרבה להתגייס. חרף זאת עקר מהארץ, תוך שהוא מתנכר ומתעלם כליל מחובת השירות ונעדר לתקופה ארוכה ביותר". האלוף יניב דחה את ערעור שני הצדדים, והותיר את העונש על כנו.

מדובר צה"ל נמסר: "הנ"ל הורשע על פי הודאתו בעבירה של עריקה מגיוס לשירות צבאי למשך כתשע שנים מתוך כוונה שלא לחזור לשירות. עקב כך, הוא נידון בבית הדין ל-15 חודשי מאסר לריצוי בפועל. בית הדין הצבאי מצא כי העונש שהוטל עליו מאוזן ותואם את העבירה שביצע לאחר שלקח בחשבון את תקופת היעדרותו הארוכה, ומנגד את סיפורו האישי ומצבו כיום".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

(עדכון ראשון: 22:50)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully