וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זרים יפגינו מול שגרירויות: "לא נשתוק נוכח ההשפלה"

במקביל להפגנות מול שגרירויות ונציבות האו"ם לפליטים בתל אביב, ב-13 נציגויות ישראל בעולם יקיימו הפגנות סולידריות. "לא נותרה לנו ברירה אלא לפנות לקהילה הבינלאומית"

צילום: דניאל בוק, עריכה: טל רזניק

(הפגנת מבקשות המקלט בתל אביב בשבוע שעבר)

מחאת מבקשי המקלט נמשכת גם היום (רביעי), והפגנות צפויות להתקיים מול נציבות האו"ם לפליטים וכן מול שגרירויות שונות בתל אביב, בקריאה להתערבות בינלאומית ביחס של המדינה כלפיהם. במקביל, צפויות הפגנות סולידריות של פליטים אפריקנים מול 13 שגרירויות ונציגויות של ישראל בעולם, בין היתר בארצות הברית, בקנדה ובמדינות באירופה.

"אנו, קהילת מבקשי המקלט האפריקנים בישראל, חיכינו שבועיים למענה של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו למכתבנו", נכתב בהודעת הקהילה. "הזמנו אותו להשתתף בדיאלוג כן ופתוח עם הקהילה שלנו על מנת למצוא פתרונות המכבדים את זכויותינו ואת צרכיה של מדינת ישראל, אך לא זכינו לכל מענה, ותגובתו היחידה הייתה להמשיך לקרוא לנו 'מסתננים' בתקשורת, ולומר שממשלתו תגביר את האכיפה של המדיניות הנוכחית של המעצרים והגירוש. לא נשתוק אל מול השפלתה של קהילת הפליטים האפריקנים בידי ישראל". בהודעה צוין עוד כי בכוונת מבקשי המקלט להמשיך במאבק לא אלים למען זכויותיהם ולמען הכרה במעמדם כפליטים. "לא נותרה לנו ברירה אלא לפנות לקהילה הבינלאומית".

עוד על מאבק מבקשי המקלט:
שיא ביציאה מרצון: 600 מבקשי מקלט יעזבו החודש
הפגנת מבקשות המקלט: "באנו לישראל כי רצינו לחיות"
הסכם קליטת מבקשי המקלט עם אוגנדה "נתקל בקשיים"

הפגנה של נשים מבקשות מקלט מאפריקה מגינת לוינסקי לשגרירויות בתל אביב, 15 בינואר 2014. יותם רונן
הפגנת מבקשות מקלט בתל אביב בשבוע שעבר/יותם רונן

היום צפויים מבקשי מקלט לפנות לנציבות האו"ם בז'נבה ולבקש שזו תגן על זכויותיהם, ותחייב את ישראל לעמוד במחויבויותיה הבינלאומית, בהן לבדוק את בקשות המקלט שלהם, ולהעניק להם את הזכויות המגיעות לפליטים על פי אמנת הפליטים. כמו כן, הם צפויים לבקש מממשלות העולם, בהן ארצות הברית, קנדה, גרמניה ובריטניה, להראות את מחויבותם לזכויות פליטים ולפעול לכך שישראל תישא באחריותה להגן על זכויות האדם של הפליטים ולכבד אותן.

אתמול באה לסופה שביתת רעב בת 17 ימים של מאות אסירים אפריקניים במתקן הכליאה סהרונים שבנגב, במחאה על כליאתם ועל מדיניות המדינה כלפיהם. השביתה החלה עם כניסת מבקשי מקלט חדשים, שהבינו כי לא ישוחררו מבית הסוהר במשך שלוש שנים, על פי התיקון לחוק למניעת הסתננות שחל מחודש יוני השנה.

לפניות לכתבת: danawp@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
הפגנה מול מתקן הכליאה סהרונים שבנגב. דייב בוימוביץ'
הפגנת תמיכה מול מתקן הכליאה סהרונים/דייב בוימוביץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully