וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב פינטו ישוב לישראל בשבוע הבא: "שופכים את דמי"

21.1.2014 / 17:53

לאחר שנחשפה הפרשה שבה חשוד הרב שניסה לשחד את תנ"צ ברכה, דחה פינטו את שובו לארץ שתוכנן לשבוע שעבר. לחסידיו הדגיש את חומרת עבירת השוחד: "עלול לעוור את המבט הנכון"

צילום: דניאל בוק, טל אנגלנדר, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

(מבט מבפנים על המעורבים בפרשה)

הרב יאשיהו פינטו, שעומד במרכז הפרשה שמטלטלת את צמרת המשטרה, צפוי לחזור לישראל בשבוע הבא - כך נודע היום (שלישי) לוואלה! חדשות. מיד עם חזרתו, צפוי הרב למסור שני שיעורים מרכזיים לחסידיו בישראל. באיגרת ששלח הבוקר לחסידיו הגדיר פינטו את התקופה האחרונה כ"רדיפה נוראה" ו"שפיכות דמים שאינה הגיונית".

לפי התכנון הראשוני, הרב פינטו אמור היה לחזור לישראל כבר ביום חמישי האחרון. הסרת צו איסור הפרסום וחשיפת הפרשה בכלי התקשורת בישראל היא זו שככל הנראה גרמה לביטול חזרתו. מועד נוסף שעלה על הפרק הוא יום חמישי הקרוב, בו היה אמור הרב למסור שיעור גדול לחסידיו בישראל, אולם גם תכנון זה בוטל בסופו של דבר מסיבות אישיות.

פרשת הרב פינטו - כותרות אחרונות בנושא
וינשטיין: החשדות נגד ניצב ארביב - מידע חדש שטרם נבדק
מבט מבפנים על המעורבים בפרשת פינטו: "נעשה הכול בשבילו"
במפתיע: נדחתה הפגישה בין וינשטיין לפרקליטי פינטו

יחד עם זאת, באגרת ששיגר הבוקר הרב לחסידיו הוא התייחס לפרשה פעם נוספת. "השוחד עלול לעוור את המבט הנכון והפיקחי, ולהפוך דברי צדיקים לשקר וסילוף", כתב הרב כשרמז לחשד נגדו, לפיו נתן לכאורה שוחד לתת-ניצב אפרים ברכה.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"כל מטרתנו להרבות תורה וחסד"

"הרדיפה הנוראה", ממשיך הרב פינטו, "ושפיכות הדמים הנגרמת לנו - אינה הגיונית. בעלי הדברים והנוגעים בדבר יודעים היטב היטב בליבם כי לא בקשנו ודרשנו מאומה לטובתנו ולכבודנו, וכל מגמתנו ומטרתנו להרבות תורה וחסד, אהבה וצדקה בין איש לרעהו, ולכבד שם שמים. לא ייתכן בעולם כי ממעשי חסד וצדקה יצאו חס וחלילה עניינים של צער וייסורים".

הרב פינטו הוסיף להרחיב על הימים העוברים על הקהילה ואמר "עליכם, ידידיי אהוביי, ועליי ועל בני ביתי - אינם קלים כלל וכלל. אנו מקבלים המוני תגובות של הזדהות וכאב, ולצד החיזוק הגדול שאנו שואבים, אנו כואבים מאד את הצער והכאב העובר על כל ידידינו ותומכינו. תקופה זו מחייבת אותנו לנהוג בתבונה ומתוך שיקול דעת, ולקבל הכרעות לגופם של העניינים, סוף מעשה במחשבה תחילה והחכם עיניו בראשו".

סטטוס שהרב יאשיהו פינטו פרסם בפייסבוק. ינואר 2014. מתוך העמוד הרשמי של הרב יאשיהו פינטו, אתר רשמי
סטטוס שהרב יאשיהו פינטו פרסם בפייסבוק. ינואר 2014/אתר רשמי, מתוך העמוד הרשמי של הרב יאשיהו פינטו

בתוך כך בפרקליטות ממשיכים לבחון את החומרים שהועברו על ידי אנשי פינטו, וההערכה הרווחת היא שהם אינם מספיקים על מנת לפתוח בחקירה פלילית. בנוסף, בפרקליטות סבורים כי לא יהיה מנוס וכי יצטרכו לקבל עדות מהרב פינטו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully