וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 3 שנים: אות חיים מהחללית המתקרבת לכוכב שביט

"רוזטה", שנשלחה כדי לנחות על הכוכב ולאסוף מידע על מערכת השמש, לא שלחה סימן המבשר כי פעילותה ומסלולה תקינים - עד אתמול. המדענים בסוכנות החלל האירופית יכולים להירגע

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק
החללית רוזטה שנשלחה לכוכב שביט התעוררה לחיים. רויטרס
האם ייפגשו בקרוב? רוזטה וכוכב שביט/רויטרס

החללית "רוזטה" נשלחה לחלל בשנת 2004, במטרה לנחות על כוכב שביט ולאסוף מידע חדש על מערכת השמש. אמש (שני) התקבל ממנה אות חיים במרכז השליטה של סוכנות החלל האירופית (ECA) בדרמשטדט, גרמניה, לאחר כמה ימים מתוחים, ושלוש שנים בהן הייתה במצב של תרדמה. בקרי השליטה חיכו לאות חיים מהחללית הבלתי מאוישת, המבשרת כי פעילותה ומסלולה תקינים.

עוד בנושא:
ב-2024 צפויים ליישב בני אדם את מאדים
הכירו את המועמד הישראלי שחולם ליישב את מאדים
בדרך לחלל: "200 אלף כבר ביקשו לגור על מאדים"

ההודעה של "רוזטה" נועדה לאשר כי הכול מתנהל כשורה מבחינת מסלול נסיעתה, וכי היא ממשיכה במסעה לעבר היעד שנקבע לה. המדענים במרכז הפעילות של סוכנות החלל האירופית לא ידעו לומר מתי בדיוק יתבצע הקשר המיוחל. "כרגע לא מגיע מידע מהחללית", הסביר מוקדם יותר אתמול אנדראה אקומזו, מנהל מרכז הפעילות של "רוזטה", והוסיף כי "המסר היה אמור להגיע בצורת צפצוף מתמשך".

הצוות המתפעל את החללית נמצא בגרמניה ויש ביכולתו לשלוח פקודות שיוציאו את החללית מהתרדמת, אך ההעדפה היא לתת לו מספיק זמן כדי להשלים את המשימות ההכרחיות באופן אוטומטי. למרות האכזבה הזמנית, רכב החלל שיגר בעבר כמה אותות משמחים, כמו אלו שהעביר כאשר עבר בסמוך לשני אסטרואידים, אחד ב-2008 והשני ב-2010.

"רוזטה" שוגרה מכדור הארץ בשנת 2004 ואם הכל ילך כשורה אמור רכב החלל התקרב לכוכב שביט באוגוסט הקרוב ולנחות עליו בנובמבר.

החללית רוזטה שנשלחה לכוכב שביט התעוררה לחיים. רויטרס
מחכים לאות. מרכז הבקרה בגרמניה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully