וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצינים בכירים לנו במלונות על חשבון צה"ל ללא היתר

19.1.2014 / 16:08

שבעה קצינים, בהם אל"מ וסא"ל, מסרו דיווחים כוזבים והתאכסנו עם משפחותיהם בבתי מלון במרכז הארץ. הם הועמדו לדין משמעתי בגין התנהגות שאינה הולמת. צה"ל: "כשל ערכי"

טקס קצינים מצטיינים לרמטכ"ל ,אפריל 2011. אורי לנץ
הפרקליטות הצבאית החליטה על הליך משמעתי בלבד. אילוסטרציה/אורי לנץ

שבעה קצינים ונגדים בכירים הורשעו בהתנהגות שאינה הולמת, לאחר שלנו בבתי מלון במרכז הארץ על חשבון הצבא – בניגוד לנהלים. תת-אלוף אבנר פז צוק, קצין החינוך הראשי, שפט בשבוע שעבר את המעורבים - בין היתר אלוף-משנה, שני סגני אלוף ושני קצינים בדרגת רב-סרן. אחד הקצינים קיבל נזיפה חמורה וקנס כספי, והיתר קיבלו נזיפה.

בדצמבר 2012 חשפה יחידת ההונאה של צה"ל את הפרשה המביכה. במסגרת תנאי רווחה שמעניק הצבא, זכאים אנשי קבע שמתגוררים באזורים מרוחקים מהבסיס שבו הם משרתים ללינה בבתי מלון, אולם הנהלים מגדירים כי עליהם להתאכסן עם אדם נוסף בחדר, בלילות בלבד ורק לצורך "מבצעי".

עוד כותרות בוואלה חדשות:
בן 19 ממג'דל שמס נפצע "מכדור תועה משטח מסוריה"
בפעם השלישית תוך שבוע: צה"ל תקף מטרות ברצועת עזה
חשד ל"תג מחיר": ניסיון להצית מסגד ליד אריאל

על פי החשד שהתעורר בצה"ל, הנאשמים המירו את האישור ללינה באמצע השבוע ללינה בסופי שבוע עם בני משפחה, לשהייה בחדרים בשעות הבוקר, או ללינה לבד בחדר בזמן שדיווחו כי ישנו עם בן זוג בחדר. זאת באמצעות קשר עם נציגי המלון ממרכז הארץ.

היחידה לחקירות הונאה של המשטרה הצבאית זימנה את המעורבים לחקירה והגישה את הממצאים לפרקליטות, וזו החליטה שלא להגיש כתב אישום בבית הדין הצבאי המיוחד, אלא להורות על הליך משמעתי בלבד.

אחד הנגדים טרם נשפט מסיבה לא ברורה. במקביל לדין המשמעתי, החליט הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ להעלות את המעורבים בפרשה לוועדה להתרת התחייבות משירות צבאי על מנת לבחון אפשרות לפטר אותם מצה"ל. בראש הוועדה יעמוד ראש אגף התכנון, אלוף נמרוד שפר.

מדובר צה"ל נמסר: "בימים האחרונים נשפטו שבעה קצינים שכשלו כשל ערכי, ופעלו בניגוד למצופה מהקצינים בצה"ל. בהמשך יובא עניינם בפני הוועדה להתרת התחייבות, בראשות אלוף, שתגבש המלצה לעניין המשך שירותם בצה"ל".

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully