וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השלישית תוך שבוע: צה"ל תקף מטרות ברצועת עזה

אמש שוב נורתה רקטה משטח רצועת עזה לעבר שטח ישראל. לא נמסר על נפגעים או על נזק. בתגובה לירי, המשיך צה”ל במגמה מהשבוע החולף ותקף מטרות בדרום ובמרכז הרצועה

צילום: דובר צה"ל, עריכה: יותם בן-דוד

(צפו: חיל האוויר תוקף מטרות בעזה, חמישי האחרון)

צה"ל תקף הלילה (ראשון) מטרות טרור ברצועת עזה, בתגובה לירי הרקטה אמש לישראל. דובר צה"ל מסר כי כלי טיס של חיל האוויר תקפו שני מוקדים של פעילות טרור בדרום ובמרכז הרצועה. זוהו פגיעות מדויקות במטרות. מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל רואה בחומרה כל ירי לעבר שטח מדינת ישראל וימשיך לפעול בעוצמה נגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות".

המתיחות בדרום - כותרות נוספות:
בשל הירי הגובר: צה"ל מאבד את הסבלנות מול חמאס
תיעוד מיוחד: גדר עזה הופכת ל"בילעין 2". המהדורה
ביום הלוויית שרון: רקטות לדרום, צה"ל תקף בעזה

אמש נורתה רקטה מרצועת עזה לעבר ישראל. התרעת "צבע אדום" נשמעה ביישובים במועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב, סמוך לגדר המערכת עם רצועת עזה. באזור נשמעה התפוצצות, אולם מיקום הנפילה טרם התברר. לא נמסר על נפגעים או נזק כתוצאה מההתפוצצות.

מטוס אף-16 של חיל האוויר בדרכו לרצועת עזה, נובמבר 2012. AP
מטוס חיל האוויר בדרכו לרצועת עזה/AP

ביום חמישי האחרון נורו שש רקטות מרצועת עזה לעבר אשקלון ויישובי מועצה אזורית חוף אשקלון. לא היו נפגעים או נזק. מערכת "כיפת ברזל" שיירטה את מטח הרקטות פגעה בחמש מהן. רקטה נוספת התפוצצה בשטח פתוח. בתגובה לירי זה תקף חיל האוויר מטרות ברצועת עזה. הפלסטינים דיווחו על חמישה נפגעים בתקיפות.

חמאס: ההסדר שגובש אחרי "עמוד ענן" אינו מחייב

כמה ימים לפני כן, ביום שני, שוגרו שתי רקטות מרצועת עזה, והתפוצצו בשטח ישראל. הן התפוצצו סמוך לגדר המערכת בגבול רצועת עזה, זמן קצר לאחר שהסתיימה הלווייתו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, מבלי לגרום לנזקים או נפגעים. כמה שעות לאחר מכן תקף צה"ל אתרים של הג'יהאד האיסלאמי בחאן יונס ובדיר אל-בלח. כמו כן, הותקף אתר של גדודי אל-קודס בתוך העיר עזה.

גורמים בצה"ל אמרו בשבוע שעבר לוואלה! חדשות כי צה"ל החל להוציא לפועל את הנחייתו של שר הביטחון, משה יעלון, לתקוף יעדים המוגדרים "נדל"ן איכותי" - מפקדות, מחנות ומחסני ייצור של אמצעי לחימה. זאת, בעיקר עקב הודעת אנשי חמאס כי הסכם ההסדרה מהימים שאחרי מבצע "עמוד ענן" עם מדינת ישראל "כבר לא משרת אותם", ולכן הם עוצמים עיניים מפעולות שמאיימות על העורף הישראלי. "הפגיעה בתשתיות הטרור הן קריטיות, בדגש על מחסני ייצור, מאחר והמנהרות סגורות והמצרים מקשים על החמאס להבריח רקטות מסיני לרצועה", הסביר גורם ביטחוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully