וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד ל"תג מחיר": ניסיון להצית מסגד ליד אריאל

יהושע בריינר

15.1.2014 / 8:16

אלמונים שרפו את דלת המסגד בדיר-איסתיא וריססו את הכתובת "נקמת דם. ד"ש לקוסרא", רמז לתקרית בין המתנחלים לבין הפלסטינים במקום. "התעוררנו לקול צעקות וראינו את האש"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

תופעת "תג מחיר" צוברת תאוצה: יום אחרי שתי התקריות בהן רוססו כתובות נאצה נגד ערבים בתל אביב ובירושלים - הבוקר (רביעי) דיווחו הפלסטינים כי אלמונים ניסו להצית מסגד בכפר דיר איסתיא הסמוך לאריאל. בנוסף, על הקירות נכתב בגרפיטי: "נקמת דם עבדך השפוך. ד"ש לקוסרא", רמז למאבק בין המתנחלים לבין התושבים הערבים במקום.

בילאל מנסור, תושב דיא איסתיא המתגורר סמוך למסגד, התעורר סמוך לשעה שלוש וחצי לקול צעקות של אדם שגילה את מעשה ההשחתה.

"מיד יצאנו החוצה וכיבינו את האש, ואז גם גילינו את הכתובות", סיפר מנסור לוואלה! חדשות, "כל יום יש כאן ג'יפ של צה"ל שעומד בכניסה לכפר, אבל הלילה לא". לדבריו, באמצעות מצלמות מעקב שמוצבות על הכביש לכפר - צה"ל יכול ללכוד את החשודים, אולם הוסיף: "ברור שאין להם שום כוונה לעשות את זה. לדעתי צה"ל והמתנחלים עובדים ביחד".


עוד בנושא:
כוחות הרשות עצרו מכונית תופת בדרכה לישראל
מי באמת הסגיר את מיקומו של "המהנדס" לישראל?
צה"ל תקף בעזה, הפלסטינים פינו אתרי מפתח

האזור בו אירעה התקרית

חשד לתג מחיר במסגד בדיר איסתיא מזרחית לקלקיליה, ינואר 2014. זאכריה סדה, רבנים למען זכויות אדם, מערכת וואלה! NEWS
"התעוררנו לקול צעקות". גג המסגד שנשרף/מערכת וואלה! NEWS, זאכריה סדה, רבנים למען זכויות אדם

לדברי מנסור, בעקבות המקרה לתושבי הכפר יש כוונה להקים כוח משמר. "נצטרך לשים שמירה על המסגד כל לילה כי אין ברירה אחרת. מה נעשה, אין לנו דרך אחרת להתמודד מול הצתות - אם צה"ל עובד עם המתנחלים, אין פתרון אחר".

בצה"ל גינו את המקרה הבוקר ואמרו כי הם רואים המעשה בחומרה.

חשד לתג מחיר במסגד בדיר איסתיא מזרחית לקלקיליה, ינואר 2014. זאכריה סדה, רבנים למען זכויות אדם, מערכת וואלה! NEWS
חשד לתג מחיר במסגד בדיר איסתיא מזרחית לקלקיליה, ינואר 2014/מערכת וואלה! NEWS, זאכריה סדה, רבנים למען זכויות אדם

הפעולה הבוקר היא ככל הנראה תגובה נוספת לתקרית הקשה שאירעה בכפר קוסרא. ביום שלישי שעבר, לאחר שכוחות גדולים של משטרה וצבא, מלווים באנשי המנהל האזרחי, עקרו עשרות שתילים שנטעו ישראלים סמוך להתנחלות שילה, התפתחו עימותים בין פלסטינים למתנחלים באזור הכפר קוסרא שליד שכם. לאחר מכן, נכנסו עשרות מתנחלים מהמאחז הבלתי-חוקי אש קודש לכפר הסמוך ג'אלוד, שם נלכדו 11 מהם בידי התושבים המקומיים – ושוחררו לאחר זמן קצר לידי כוחות הביטחון. עם זאת, כמה מהם נפצעו ממכות שהטיחו בהם הפלסטינים שתפסו אותם.

יממה לאחר התקרית, הוצתו שני כלי רכב של פלסטינים בכפר מאדמא, דרומית לשכם. הפלסטינים דיווחו למנהל האזרחי על האירוע, במהלכו רוססו גם כתובות גרפיטי "נקמה, תג מחיר, ד"ש מאש קודש".

חשד לתג מחיר במסגד בדיר איסתיא מזרחית לקלקיליה, ינואר 2014. זאכריה סדה, רבנים למען זכויות אדם, מערכת וואלה! NEWS
"תג מחיר" הבוקר בדיר איסתיא/מערכת וואלה! NEWS, זאכריה סדה, רבנים למען זכויות אדם

אתמול, כאמור, ובלי קשר ישיר לאירועי קוסרא, נספרו שני מקרים של פעולות החשודות כ"תג מחיר" בגבולות הקו הירוק. במקרה הראשון שאירע אתמול, נכנס ללשכת הגיוס בירושלים צעיר, כפי הנראה פעיל ימין, והפיץ במקום מנשרים ובהם דברי שטנה נגד ערבים. כמו כן, ריסס הצעיר בשירותים במקום את הכתובת "תג מחיר". לפי המשטרה, זהותו של הצעיר ידועה והוא ייעצר. בדובר צה"ל התייחסו לאירוע ואמרו: "אין בכוונתנו להתייחס לניסיונות פרובוקציה חסרי תכלית".

במקרה השני, סמוך לשעה 17:30 רוססה על קיר בגינה הציבורית "גן מאיר" שברחוב טשרנחובסקי בתל אביב כתובת "מוות לערבים תג מחיר". שוטרי תחנת לב תל אביב עצרו חשודה תושבת ירושלים בת 26.

שלשום נעצרו שני חיילים תושבי השטחים בחשד שריססו כתובת "תג מחיר" בבסיס לשכת הגיוס בתל השומר. השניים התגייסו לפני שבוע, והגיעו שלשום לבסיס כמה ימים אחרי שהיו אמורים להתייצב. אי לכך, הם נעצרו על ידי המשטרה הצבאית ובחפציו של אחד העצורים נמצא תרסיס צבע שעל פי החשד שימש כדי לרסס את הכתובת. השניים נחקרו והכחישו כל קשר לריסוס הכתובת ואתמול שוחררו ממעצרם. אחד מהם הושב למעצר בחשד לנפקדות ללא קשר לאירוע.

דיר איסתיא, מאי 2012. נמרוד סונדרס
הכניסה לדיר איסתיא/נמרוד סונדרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully