וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

21 הרוגים בפיגוע משולב במסעדה בבירת אפגניסטן

הפיגוע אירע כשהמסעדה בקאבול הייתה מלאה. רוב ההרוגים הם אזרחים זרים, בהם ראש קרן המטבע הבינלאומית במדינה ועובדי או"ם. ארה"ב: 2 מאזרחינו נהרגו. הטאליבן לקח אחריות

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

21 בני אדם, רובם אזרחים זרים, נהרגו אמש (שישי) בפיגוע התאבדות במסעדה בקאבול, בירת אפגניסטן. בין הקורבנות היו יו"ר קרן המטבע הבינלאומית במדינה, וואבל עבדאללה, ועובדים של האו"ם, בהם רוסים, קנדים, לבנונים ובריטי אחד. שגרירות ארה"ב במדינה הודיעה כי לפחות שני אזרחים אמריקנים נהרגו בפיגוע. מזכ"ל האו"ם באו קי-מון כינה את הפיגוע, עליו לקח אחריות ארגון הטאליבן, "איום".

חדשות נוספות מהעולם:
רפורמת ההאזנות: אובמה מנסה להרגיע את האמריקנים
בעוד עשור בני האדם יתחילו ליישב את מאדים?
הגיבור המפתיע: חתול הציל את בעליו משריפה

פיגוע במסעדה בקאבול, אפגניסטן. רויטרס
"פיגוע איום". אדם פצוע מפונה מזירת הפיגוע על ידי כוחות הביטחון האפגניים, אתמול בקאבול/רויטרס

בהצהרה שפרסם ארגון הטאליבן, נכתב כי "בסביבת השעה 19:00 בערב בקאבול, תקף מחבל מתאבד מסעדה בזמן שפולשים זרים סעדו את ארוחת הערב שלהם. בהתקפה נעשה שימוש בחומרי נפץ רבי עוצמה שגרמו אבדות רבות לאויב. לפי המודיעין שלנו, נהרגו בהתקפה זו בכירים מהצבא והממשלה הגרמניים". שר החוץ הגרמני טרם אישר כי בין הקורבנות אכן יש אזרחים גרמנים. עוד מסרו מהטאליבן, כי הפיגוע בא בתגובה להפצצות נאט"ו במחוז פרוואן בהן נהרגו אזרחים אפגניים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
פיגוע במסעדה בקאבול, אפגניסטן. רויטרס
הפיצוץ אירע מחוץ למסעדה. קאבול, אתמול/רויטרס

המסעדה, שנמצאת באזור ווזיר אכבר קאן שבקאבול, היא פופולארית מאוד בקרב אזרחים זרים, דיפלומטים ועובדי סיוע, והיא הייתה עמוסה בסועדים בעת שאירע הפיגוע. לדברי גורם במשטרה המקומית, מחבל מתאבד הפעיל את המטען אותו נשא מחוץ לשער המסעדה הכבד, ואז נכנסו פנימה שני מחבלים חמושים באקדחים ופתחו בירי ללא הבחנה לעבר הסועדים.

התוקפים נורו בסופו של דבר ונהרגו במקום על ידי כוחות הביטחון שהגיעו למקום הפיגוע. על פי עדויות, הפיצוץ נשמע למרחק של שני קילומטרים והיריות נמשכו לסירוגין בערך עשר דקות.

"ישבתי עם חבריי במטבח כאשר שמעתי פיצוץ ועשן מילא את המטבח", אמר טבח המסעדה לסוכנות הידיעות הצרפתית. "נכנס אדם לתוך המסעדה, החל לצעוק ופתח בירי. אחד מהקולגות שלי נורה ונפל. עליתי לגג וקפצתי לגגות הסמוכים".

פיגוע במסעדה בקאבול, אפגניסטן. רויטרס
כחות הביטחון האפגניים בזירת הפיגוע. קאבול, אתמול/רויטרס

ראש הקרן המטבע הבינלאומית, קריסטין לגארד, אישרה כי ההרוג מארגונה הוא וואבל עבדאללה, בן 60, בעל אזרחות לבנונית. "אלו הן חדשות טראגיות, ואנו בקרן ממוטטים נפשית", אמרה לגארד. "מטרות תקיפה אזרחיות הן לחלוטין לא מקובלות ומהוות הפרה בוטה של החוק הבינלאומי בנוגע לזכויות אדם. הן חייבות להיפסק באופן מיידי", הוסיף מזכ"ל האו"ם באן קי-מון.

הטאליבן אמר לכתב ה-BBC ג'ון סימפסון מוקדם יותר השבוע כי הארגון השתלט על חלקים נרחבים באפגניסטן. עוד מסר הארגון כי הוא בטוח כי השליטה במדינה תשוב אליו לאחר שהכוחות המערביים יעזבו אותה.

פיגוע במסעדה בקאבול, אפגניסטן. רויטרס
פיגוע נגד "פולשים זרים", לפי הצהרה שפרסם הטאליבן. קאבול, אתמול/רויטרס

הפיגוע אירע בתקופה מורכבת באפגניסטן, כאשר רוב הכוחות הזרים מתכוננים לעזוב את המדינה בשנה הקרובה, לאחר שני עשורים של מלחמה ומתקפות טרור כמעט על בסיס יומיומי. נציגות נאט"ו האחרונה שנותרה במדינה מתכוונת גם היא לעזוב עד סוף השנה, והיא תעביר את אחריות הביטחון לידי כוחות הביטחון האפגניים. במקביל, וושינגטון לוחצת על נשיא אפגניסטן חאמיד קארזאי לחתום על הסכם שיאפשר לכמה יחידות צבאיות של ארצות הברית להישאר במדינה לאחר נסיגת הכוחות הבינלאומיים.

פיגוע במסעדה בקאבול, אפגניסטן. רויטרס
הפיצוץ נשמע למרחק של שני קילומטרים. קאבול, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully