וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן זימן שגרירים אירופאים: "עמדתכם חד-צדדית"

17.1.2014 / 11:14

בעקבות המחאה שהביעו בכמה מדינות אירופיות בפני שגרירי ישראל בשל הבנייה בהתנחליות במהלך המו"מ הישראל-פלסטיני, זימן שר החוץ את שגריריהן וטען כי הן "פוגעות במשא ומתן"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ישראל מנהלת משא ומתן עם הפלסטינים במטרה להגיע להסדר". ליברמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר החוץ, אביגדור ליברמן, זימן היום (שישי) את שגרירי איטליה, בריטניה, ספרד וצרפת בישראל לשיחות הבהרה, כדי למחות בפניהם על "המדיניות החד-צדדית" של ממשלותיהן נגד ישראל. זאת, בעקבות המחאה החריפה שהעבירו לישראל הממשלות של ארבע המדינות הללו על המשך הבנייה בהתנחלויות תוך כדי המשא ומתן הישראלי-פלסטיני. מחאה דומה הועברה לישראל מצד ממשלת גרמניה, אך ליברמן נועד רק השבוע עם שר החוץ הגרמני, פרנק וולטר-שטיינמאייר, שהגיע לטקס האשכבה לאריאל שרון, והעביר לו בפגישתם את מחאת ישראל.

ליברמן יבהיר לשגרירים האירופאים כי ישראל מנהלת משא ומתן עם הפלסטינים במטרה להגיע להסדר וכי העמדה האירופית של החרמת ההתנחלויות פוגעת במשא ומתן. ישראל כבר אמרה דברים ברוח זו מיד לאחר פרסום הנחיות האיחוד האירופי על החרמת ההתנחלויות ביולי 2013, אלא שארבעה ימים בלבד לאחר פרסום ההנחיות, חודש המשא ומתן עם הפלסטינים לאחר שלוש שנים של קיפאון מדיני.

עוד על המתיחות בין ישראל לאיחוד האירופי:
ראשי האקדמיה: בלי סיוע אירופי המחקר בישראל יקרוס
אירופה: "אם המו"מ ייכשל, נסמן מוצרי התנחלויות"
הישג לישראל: אירופה תמשיך לתקצב האוניברסיטאות

נתניהו: "האיחוד צבוע"

המחאה האירופית לא הפתיעה את משרד החוץ הישראלי, שכן עוד לפני הודעת הממשלה על פרסום המכרזים, הזהירו חמש המדינות הגדולות ביבשת את ישראל שלא להמשיך בבנייה בהתנחלויות תוך כדי המשא ומתן. השגרירים אף העבירו מסר מפורש בנושא למשרד החוץ, וזכו לגיבוי משגריר האיחוד האירופי בישראל, לארס פאובורג-אנדרסן.

השגריר פאובורג-אנדרסן אמר בחודש שעבר בריאיון לוואלה! חדשות כי אם הבנייה בהתנחלויות תוביל לפיצוץ במשא ומתן, אירופה תטיל את האשמה בנושא על ישראל. דבריו עוררו זעם בירושלים, וגורם מדיני ישראלי אף האשים את השגריר ב"מתן לגיטימציה לפלסטינים להכשיל את המשא ומתן תוך הטלת האשמה על ישראל".

שר הביטחון משה יעלון (מימין), שר החוץ אביגדור ליברמן ושר החוץ הגרמני פרנק וולטר-שטיינמאייר בהלווייתו של אריאל שרון, ינואר 2014. רויטרס
ליברמן העביר לו את מחאת ישראל בשבוע שעבר. שר החוץ הגרמני/רויטרס

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב אמש למחאה האירופית, וטען כי האיחוד נוהג בצביעות. "מתי בפעם האחרונה הם זימנו לשיחה את השגריר הפלסטיני לדיון על ההסתה נגד ישראל?", שאל נתניהו בארוחת ערב עם נציגי התקשורת הזרה בישראל. לדבריו, הבנייה בהתנחלויות לא משפיעה על המפה בגדה המערבית.

לפניות לכתב: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully