וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה בארה"ב: המנתח יצא לאכול באמצע הניתוח

גבר בן 70 מקליפורניה שעבר ניתוח לב פתוח סובל מנזק מוחי לאחר שהמנתח הראשי עזב את חדר הניתוח לפני סגירת בית החזה. בני המשפחה שמעו על כך בשיחה אנונימית והגישו תביעה

משפחה מקליפורניה הגישה לאחרונה תביעה נגד מנתח לב שניתן את קרובם והותיר אותו מדמם על שולחן הניתוחים כדי ללכת לאכול ארוחת צהריים. עד היום נותר סילבינו פרז בתרדמת בעקבות המקרה.

לפני כשנתיים וחצי הגיע פרז בן ה-70 לניתוח לב פתוח שגרתי. בתום ההליך הכירורגי, כשבית החזה שלו עדיין פתוח, הבחין אחד מחברי הצוות הרפואי, שנותר בחדר הניתוח עם עוזרו של הרופא המנתח, כי המטופל עדיין מדמם. השניים קראו לרופא, ד"ר פרווז שודרי. זה חזר לחדר הניתוחים וביצע החייאה במטופל, אך בשלב הזה הוא כבר סבל מנזק בלתי הפיך.

חדרי ניתור ריקים באיכילוב, דצמבר 2012. נמרוד סונדרס
חדרי ניתור ריקים באיכילוב, דצמבר 2012/נמרוד סונדרס

לבני משפחתו של המנותח נודע על המחדל משיחת טלפון אנונימית שקיבלו בלפני כשלושה חודשים, ובעקבותיה הם החליטו להגיש תביעה נגד הרופא ונגד בית החולים. "אני רק רוצה שאנשים ידעו איזה מין רופא הוא", אמר בנו החורג של פרז, כריסטובל ארטגה, לרשת ABC.

מחלקת הבריאות של קליפורניה פתחה בחקירת המקרה, ומהחקירה עלה כי הקרדיולוג הפר את כללי חדר הניתוח, האוסרים על המנתח הראשי לעזוב את המקום לפני שהמטופל חוזר למצב יציב. עוד עולה מהחקירה כי המנתח יצא לאכול צהריים, תוך שהוא מטיל את משימת איחוי בית החזה של המטופל בידי עוזר בלתי מוסמך. בעקבות החקירה הושהה הרופא לשבועיים, וכל הניתוחים שנקבעו לו לחודשיים הקרובים בוטלו.

עוד סיפורי רשלנות רפואית בעולם:
טעות כואבת בצרפת: זוג מספריים נשכח ברחמה של יולדת
ברזיל: המטופלת מחוסרת הכרה, הרופא מתעצל לקום
ארה"ב: רופא שיניים השתיל מהדקים בטיפולי שורש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully