וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שב"כ סיכל פיגוע חטיפה שתכננו אסירים פלסטינים

15.1.2014 / 17:42

הותר לפרסום: במהלך דצמבר סיכלו כוחות שב"כ ושב"ס כוונה להקים חוליה צבאית בשטחי הגדה, במטרה לבצע פיגוע חטיפה. מאחורי התכנית - "גדודי לוחמי הקודש" המזוהים עם חמאס

הותר לפרסום: במהלך חודש דצמבר האחרון, כוחות של שב"כ בסיוע שירות בתי הסוהר סיכלו כוונה להקים חוליה צבאית בשטחי הגדה המערבית, במטרה לבצע פיגוע חטיפה יחד עם "גדודי לוחמי הקודש", ארגון המזוהה עם חמאס ברצועת עזה. המעורבים היו בשלבים ראשוניים של תכנון הפיגוע, אשר סוכל בטרם הגיע לשלבי תכנון מתקדמים.

מאחורי כוונת הפיגוע עומד מוחמד בל, בן 24 מזיתון שברצועת עזה, אשר מרצה עונש מאסר בכלא אשל מאז שנת 2008. הוא גייס לצורך הקמת החוליה שני אסירים נוספים תושבי הגדה המערבית. אחד מהם הוא עלי חרוב, בן 21, תושב העיירה דורא הסמוכה לחברון, המרצה עונש מאסר בגין חברות בחוליה צבאית שתכננה לבצע פיגועים. כמו כן, הוא היה מעורב בייצור מטענים ובקבוקי תבערה.

עוד בוואלה! חדשות:
נאשם בהריגת החייל איציק מור זוכה; קטטה אלימה פרצה באולם
האסיר לא הבין עברית - ולכן לא נכנס לתכנית שיקום
הפגנת מבקשות המקלט: "באנו לישראל כי רצינו לחיות"

בחודש נובמבר האחרון נעצרה חוליה אחרת באזור רמאללה, לאחר שתכננה לפי ההערכות לבצע "פיגוע מיקוח" נגד ישראלים. לדברי גורם צבאי, החוליה הייתה כבר בשלבים מתקדמים מאוד של הוצאת הפיגוע אל הפועל. בין היתר, אף הכינה מערה באזור על מנת להחביא בה את גופת החייל, שאותו תכננו גם לרצוח. זאת, חודש וחצי לאחר חטיפתו והריגתו של החייל תומר חזן סמוך לקלקיליה. "הקלות שבה אפשר לפתות חייל להגיע משטח ישראל אל תוך שטחים בשליטת הרשות הפלסטינית ומשם להכניס אותו לרכב ולהיעלם היא בלתי נסבלת", אמר קצין בפיקוד מרכז בעקבות האירוע, ובצל חשש גובר מפיגועי חטיפה דומים.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully