וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן ההפגנות נגד ארדואן: הנשיא מכנס האופוזיציה

בסוף השבוע פרצה קטטה המונית בפרלמנט, אחרי שמפלגתו של ארדואן ניסתה להעביר חוק המגדיל את סמכותו של רה"מ במינוי שופטים. מאז פרוץ המשבר במדינה ארדואן הדיח מאות שוטרים

ראש מממשלת טורקיה רג?פ טייפ ארדואן והנשיא עבדוללה גול באנטקביר, קברו של כמאל אטאטורק.. רויטרס
ראש הממשלה ארדואן והנשיא גול. ראשי האופוזיציה דורשים הכרעה/רויטרס

נשיא טורקיה עבדוללה גול ייפגש בצהריים עם מנהיגי האופוזיציה, בארמון הנשיאות באנקרה. הפגישות ייערכו בנפרד. בסוף השבוע, פרצה מהומה בפרלמנט באנקרה שהידרדרה לחילופי אגרופים. מפלגת "הצדק והפיתוח" של ראש הממשלה רג'פ טייפ ארדואן ביקשה להעביר חוק, שיעניק לממשלה סמכויות גדולות יותר במינוי שופטים ותובעים.

הקטטה פרצה כשאחד המחוקקים ניסה להגיש עצומה שהגדירה את מעשי הממשלה כ"אנטי-חוקתיים. כתב רויטרס שנכח במקום דיווח: "אחד מחברי הפרלמנט זינק על השולחן, ושילח בעיטה מעופפת לעבר חברו (...) אחרים התקוטטו והפליאו אגרופים זה בזה. קלסרים, בקבוקי מדים, ואפילו מכשיר אייפד הושלכו לאוויר".

טורקיה חווה משבר פוליטי עז מאז החודש שעבר, בשל חשיפת של חקירה הנוגעת למקורביו של ראש הממשלה ארדואן. ארדואן פיטר כמה שרים שבניהם נחקרו בפרשה והדיח מאות קצינים, שוטרים, ותובעים שהיו קשורים לחקירה.

המשבר בטורקיה - כותרות אחרונות
פרשנות | האם ארדואן ישרוד את האיום הגדול ביותר על שלטונו?
סיוט בחופשה | תושבת איסטנבול כותבת לוואלה! חדשות
פרשנות | השדים של ארדואן מאיימים להשמיד את טורקיה כולה

צפו בקטטה בפרלמנט הטורקי:

האופוזיציה, וראשה יו"ר מפלגת העם הרפובליקאית (CHP) כמאל קיליצ'דרולו, קוראת לנשיא עבדוללה גול להתערב במשבר הפנימי. הבוקר, טרם פגישתו עם הנשיא גול, אמר קיליצ'דרולו כי אם גול יאשר את החוק המעניק לארדואן סמכויות נוספות בענייני משפט, הוא יעתור נגדו לבית הדין העליון לחוקה.

ארדואן מאשים את המשטרה ואת הרשות השופטת בטורקיה ב"מזימה נגד השלטון", שמקורה בגורמים חיצוניים. בין היתר הוא טוען כי מאחורי המזימה עומד איש הדת הגולה פתהוללה גולן, המתגורר בפילדלפיה, וטוען כי הוא פועל בסיוע ארה"ב ובסיוע מדינות זרות, בהן ישראל, כדי למוטט את השלטון בטורקיה.

מפגין נגד רג'פ טייפ ארדואן המכנה אותו "גנב". אנקרה, טורקיה, ינואר 2014. רויטרס
מפגין נגד ארדואן, נושא כרזות "הגנב המושלם". אנקרה, השבוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully